Skip to main content

Supervising and Scheduling of Construction Sites (3cr)

Code: 5B00DE56-3001

General information


Enrolment period
02.07.2020 - 04.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.10.2020 - 21.11.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Site Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Site Management
Teachers
Petri Lyly
Person in charge
Petri Lyly
Course
5B00DE56

Objectives (course unit)

Opiskelija osaa laatia urakka-aikatauluja. Tavoitteen on oppia laatimaan luotettavia ja riittävän tarkkoja aikatauluja eri tilanteisiin. Opiskelija osaa johtaa persoonaltaan erityyppisiä työntekijöitä ja selviytyä vaikeistakin johtamistilanteista.

Content (course unit)

Opiskellaan infrarakentamisen aikatauluajattelua. Opitaan tunnistamaan erilaisia aikatauluja ja laatimaan niitä esim. hankinta, suunnittelu-, yleis-, 6 kk, 3kk, jne. Opetellaan käyttämään aikatauluohjelmaa ja luodaan aikatauluja sen avulla. Opetellaan ymmärtämään ja käyttämään aikatauluja työmaaseurannan välineenä. Harjoitellaan ihmisjohtamista ja johtamismenetelmiä.

Location and time

Syksy 2020
Luennot lukujärjestyksen mukaan.
Excursiot tilanteen mukaan ja niiden kesto vaihtelee.

Exam schedules

Sovitaan myöhemmin kurssin aikana.
Uusinta- ja korotustentti sovitaan niiden kesken, joita asia koskee.

Assessment methods and criteria

Opintojakson suorittamisessa edellytetään säännöllistä minimissään 70 % osallistumista oppitunneille ja excursioille. Osuuden lopussa pidetään yksi koe. Lisäksi edellytyksenä hyväksytylle suoritukselle on harjoitustöiden ja raporttien hyväksytty suoritus määrätyssä ajassa. Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Arvosanaan vaikuttavat kokeen lisäksi tuntiharjoitukset, tuntiharjoitukset, harjoitustyö, tunneille osallistuminen ja tuntiaktiivisuus -1,5....+1,5 numeroa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, asiantuntijaluennot, tuntiharjoitukset, harjoitustyöt, opintomatkat sekä niistä laadittava oppimispäiväkirja ja kirjallinen koe.

Learning materials

Oppimateriaali muodostuu vastuuopettajan sekä vierailevien luennoitsijoiden aineistosta, jotka ovat saatavilla Tuni Moodlessa.
Lisäksi omatoiminen opiskelu aiheesta.
Opiskelijan edellytetään tekevän myös omia muistiinpanoja tunnilla opetetusta asioista joita ei mahdollisesti ole sähköisissä luentomateriaaleissa.

Student workload

Opiskelijan ajankäyttö muodostuu osallistumisesta oppitunneille, harjoituksista, valmistautumisesta kokeeseen sekä opintomatkoilta laadittavan oppimispäiväkirjan laatimisesta.
Oletettu työskentely on noin 27 tuntia opintopistettä kohden.

Content scheduling

Alustava sisältö ja aiheet
•Johdanto, tuotannon suunnitteluprosessi
•Aikataulumuodot, aikataulujen laatiminen ja ajallinen seuranta
•Harjoitus, aikataulun laatiminen
•Työmaata koskevat suunnitelmat (alue-, turvallisuus- ympäristö- ym)
•Tehtäväsuunnittelu
•Rakennusprojektin riskien hallinta, tietohallinta, tiedotus, esimerkkejä
•Laatu rakentamisessa, laatujärjestelmät, työmaan laatutoiminnot
•Vierailuluennot, ekskursiot
•Harjoitustehtävien ohjaus
•Koe

Completion alternatives

Keskustele opettajan kanssa mahdollisesta AHOToinnista.

Practical training and working life cooperation

Osa oppitunneista on ulkopuolisten asiantuntijoiden pitämiä.
Pyritään järjestämään useita excursio-kohteita.
Käytetään harjoitustyön aineistona todellista kohdetta.

Further information

Esitiedot: Rakentamistalouden perusteet ja Kustannuslaskenta

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalta puuttuu osasuorituksia (tentti tai oppimispäiväkirja) tai hänen hänen läsnäolonsa ei ole riittävä, mutta hänellä on oikeus täydentää puuttuvat osasuoritukset.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu säännöllisesti opetukseen (yli 70 %), laatii hyväksytysti oppimispäiväkirjan opintomatkoista ja saa kokeista vähintään 40 % maksimipistemäärästä, mikä osoittaa, että hän tuntee kalliorakentamisen ja louhintatekniikan päätyövaiheet ja peruskäsitteet. Kokonaispisteet kurssista noin 12-17 / 30 p

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu säännöllisesti ja aktiivisesti opetukseen, laatii ajoissa oppimispäiväkirjan ja täydentää selostuksen omakohtaisilla havainnoinneilla, mikä osoittaa, että hän tuntee aihepiirin peruskäsitteet - ja asiat ja oaaa soveltaa oppimiaan asioita käytännön tilanteissa. Opiskelija pystyy selittämään tavanomaisten rakenneratkaisujen perusteet ja pystyy toimimaan opastettuna ammattilaisten kanssa. kokonaispisteet kurssista noin 18 - 25 p

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistuu säännöllisesti ja aktiivisesti opetukseen, laatii ajoissa raportit opintomatkoista ja täydentää selostusta omakohtaisilla havainnoinneilla ja pohdinnoilla. Edellä kuvatun osaamisen lisäksi opiskelija pystyy arvioimaan erilaisten työmenetelmien soveltuvuutta ja niiden vaikutusta ympäristöön ja muihin töihin.
Kokonaispisteet kurssista noin 26 - 30 p.

Go back to top of page