Functioning of Structures (5 cr)
Code: 5B00FD47-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2020 - 15.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 18.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Site Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Site Management
Objectives (course unit)
The students learn to understand the fundamentals of statistics. They can draw the free-body diagrams of a particle and a rigid body and with them calculate the normal force using the balance equation. They understand what different forces mean and are able to define the stress diagram of a straight, simple beam. The students know what the most important factors when measuring are and learn the properties of the most common structures. The students know the basics and differences of different measuring methods.
Content (course unit)
The basic concepts of statics: basic laws of mechanics and force vectors. Resultant and components affecting a particle and its balance. Reducing the force system of a rigid body, load, support, structure model, balance, support reactions and strain. Designing supporting structures, structure types and their operation principles, stability, differences and similarities of different measuring systems, loads. Assignment. Translations
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Students will be able to use the basics of the course and solve simple applications that are similar to the tasks being handled.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
In addition to the above, the student can apply the course units to different situations and can justify the solutions.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
In addition to the above, the student has a comprehensive understanding of the course topics and their use in problem solving, as well as the ability to present and justify logically selected solution methods.
Exam schedules
Kerrotaan kurssin alussa. Uusinta- ja korotustentit sovitaan erikseen.
Assessment methods and criteria
Toteutus: "Asteikko 0-5"
Arvosana muodostuu kokeiden ja omalla ajalla tehtävien harjoitustöiden perusteella.
Hyvin tehdyillä harjoitustehtävillä on mahdollisuus korottaa arvosanaa enintään 0,5 arvosanan verran.
Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus
Hyväksytysti suoritetut molemmat välikokeet.
Läsnäolovaatimus luennoilla 75%.
Välikoe ja tentti arvioidaan vain siinä tapauksessa, että kaikki muut edellä mainitut vaatimukset ovat toteutuneet.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus
demonstraatiot
opetuskeskustelu
harjoitukset
tentti
ongelmalähtöinen opiskelu
Learning materials
Materiaali Moodlessa:
-Opintomoniste,laskutehtävät
Muu kirjallisuus:
-H.Outinen: Statiikka 1 ja 2, Mekaniikan harjoitustehtäviä osa1.
- T.Salmi: Statiikka
Student workload
Opiskelijan kokonaisajankäyttö n. 135 h, josta lähiopetus n.40 h ja opiskelijan omaa työtä n. 95 h
Content scheduling
Johdanto, opintojakson esittely
Rakenteiden suunnitteluperusteet
Kuormitukset ja niiden jaottelu
Perusrakennetyypit, omapaino, hyötykuorma
Lumikuorma
Tuulikuorma
Statiikan peruskäsitteet
Partikkelin statiikka
Jäykän kappaleen statiikka
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja
Practical training and working life cooperation
Opintojakson sisältö on sellainen, että opiskelija saa juuri rakennusmestarin tarvitsemat EC kuormien ja statiikan perustaitojen edellyttämän opetuksen.
Further information
Toteutus: "Asteikko 0-5"
Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus
Hyväksytysti suoritetut molemmat välikokeet.
Läsnäolovaatimus luennoilla 75%.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa käyttää opintojaksoon sisältyviä perusasioita ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito esittää ja perustella loogisesti valitut ratkaisumenetelmät.