Professional English for the service industry (5 cr)
Code: 8T00DQ94-3004
General information
- Enrolment period
- 10.06.2020 - 13.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.08.2020 - 09.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Student:
- is able to communicate about themselves, their education, work experience and tasks as well as use the industry-related special terminology.
- is able to use the English language in both spoken and written forms to carry out work-related tasks in
a multicultural context.
- is able to communicate in a customer-oriented way in various networks, negotiation and counselling situations.
- is able to adapt their communication style according to the communication partner in various
contexts.
- is able to seek and apply professionally essential, industry-related information in a critical and analytical manner.
- is able to follow the development in their field of study and participate in it via various channels (e.g. media, conferences, literature).
Content (course unit)
WHAT are the students able to communicate about their professional skills, working environment and tasks in the target language?
WHAT will the students need in order to successfully use the target language in a multicultural customer-oriented context?
HOW will the students develop their meta-skills and how will they find information related to their field of study?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student understands the main points of the professional material in his / her field and is able to use basic aids to acquire basic information and convey it in an understandable way.
The student expresses himself in a simplified and inaccurate way, but usually in an understandable and professional manner.
The student works and communicates in a limited way, but tries to take into account the interaction situation.
The student pronounces inaccurately but intelligibly.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student understands the main points and most details of the professional material in his / her field and is able to apply the acquired knowledge.
The student expresses himself / herself clearly, professionally and fairly flawlessly.
The student acts and communicates properly and demonstrates situational awareness in interaction.
The student pronounces quite naturally and clearly.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student understands both the main points and the details of quite demanding professional material and is able to apply the acquired knowledge.
The student expresses himself effortlessly, accurately and in a variety of ways, using a style appropriate to the situation.
The student acts and communicates effectively, professionally, interactively and almost flawlessly.
The student pronounces naturally, clearly and quite nuancedly.
Location and time
Opetuskerrat TAMK lukujärjestyksen mukaisesti. - Etätyöskentelystä ilmoitetaan Moodlen kautta.
Exam schedules
Opintojakson aikana on arvioitavia suullisia ja kirjallisia näyttöjä/tuotoksia, jotka uusitaan opettajan kanssa erikseen sopien.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla on suullisia ja kirjallisia näyttöjä/tuotoksia, jotka arvioidaan hyväksytty/hylätty tai asteikolla 0-5 seuraavasti:
1. PERIODI
- Esittäytymisvideo (itsestä, harrastuksista/mielenkiinnon kohteista, koulutuksesta, työkokemuksesta ja urasuunnitelmista kertominen) arvioidaan 0-5, painoarvo 1 op.
- Ansioluettelon (CV) kirjoittaminen englanniksi arvioidaan hyväksytty/hylätty, painoarvo 0,5 op.
- Matkailu- ja majoituskohteen esittely suullisesti kuvamateriaalia ja laadittua sanastoa apuna käyttäen arvioidaan 0-5, painoarvo 1 op.
2. PERIODI
- Ruokien/ruokakulttuurin esittely simuloidussa messutapahtumassa luokassa parityöskentelynä (ruokamessut) arvioidaan hyväksytty/hylätty, painoarvo 1op.
(Messutapahtumaa edeltää ruokakulttuurien ja palvelukulttuurien opiskelu sekä tuotetietouden opiskelu).
- Parityöskentelynä laadittu tarjouskirje (oman alan tuotteista ja palveluista) arvioidaan hyväksytty/hylätty, painoarvo 0,5 op.
- Parityöskentelynä tehty reklamaatio-video (simuloitu reklamaatiotilanne työntekijän ja asiakkaan välillä ja sen käsittely) arvioidaan 0-5, painoarvo 1 op.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetusta sekä ohjattua itsenäistä työskentelyä Moodle-oppimisympäristössä, yksilö ja ryhmätyöskentelyä suullisissa ja kirjallisissa tehtävissä (Learning by Doing + Problem Based Learning).
Learning materials
Oppimateriaali julkaistaan Moodlessa tai jaetaan tunneilla.
Opiskelun tukena käytämme oppikirjaa EXPERT UPDATE ENGLISH FOR FOOD PROFESSIONALS (Otava), jota on saatavissa TAMKin kirjastosta. Lisäksi on verkkomateriaalia.
Student workload
1 opintopiste on 27 tuntia työtä/opiskelua.
Content scheduling
Lähituntien lisäksi 1-2 tuntia itsenäistä työskentelyä viikoittain.
Completion alternatives
Mikäli opiskelijalla on opintojakson sisältökuvauksen mukaisia korkeakouluopintoja, tulee selvitellä hyväksilukuasioita opintojakson opettajan kanssa ja täyttää HyväHot hakemus. Ammattiopistossa alan tutkinnon suorittaneet tai vastaavat tiedot ja taidot (esim opintojaksoa vastaava työkokemus) muutoin omaavien tulee selvitellä mahdollisuus AHOT osaamisnäytön antamiseen tai osittaiseen hyväksilukemiseen.
Practical training and working life cooperation
Opiskelijoilla on tiivis ja jatkuva työelämäyhteistyö.
International connections
Opiskelijoilla on tiivis ja säännöllinen KV-yhteys TAMKin kansainvälisten vaihtojen ja konferenssien kautta (huom. Korona-varaus).
Further information
Riitta Raimovaaran (riitta.raimovaara@tuni.fi) työpiste on B5-21. Tapaaminen kannattaa sopia etukäteen s-postitse.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Kaikki osasuoritukset tulee olla hyväksytysti suoritettuina, jotta voi saada loppuarvosanan tästä 5op opintojaksosta.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* ääntää epätarkasti mutta ymmärrettävästi
* ymmärtää pääasiat oman alan pelkistetystä ammatillisesta materiaalista ja pystyy apuvälineitä käyttäen hankkimaan perustiedot ja välittämään ne ymmärrettävästi.
* ilmaisee itseään pelkistetysti ja epätarkasti mutta tavallisesti ymmärrettävästi ja ammatilliseen ilmaisuun pyrkien.
*toimii ja viestii kömpelösti ja rajoitetusti mutta pyrkii huomioimaan vuorovaikutustilanteen.
* kaikki opintojakson osasuoritukset on suoritettu.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* ääntää melko luontevasti ja selkeästi.
* ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat oman alan ammatillisesta materiaalista ja pystyy soveltamaan hankittua tietoa.
* ilmaisee itseään selkeästi, ammattimaisesti ja melko virheettömästi.
*toimii ja viestii asianmukaisesti ja osoittaa tilannetajua vuorovaikutuksessa.
* kaikki opintojakson osasuoritukset on suoritettu.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* ääntää luontevasti, selkeästi ja melko vivahteikkaasti.
* ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat melko vaativastakin ammatillisesta materiaalista ja osaa soveltaa hankkimaansa tietoa.
* ilmaisee itseään vaivattomasti, täsmällisesti ja monipuolisesti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä.
*toimii ja viestii tehokkaasti, ammattitaitoisesti, vuorovaikuitteisesti ja lähes virheettömästi.
* kaikki opintojakson osasuoritukset on suoritettu.