Skip to main content

Professional Swedish for the Service Industry, Written (3 cr)

Code: 8T00CN09-3020

General information


Enrolment period
25.11.2019 - 19.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 01.03.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Kaarina Järveläinen
Person in charge
Satu Kylmälä
Course
8T00CN09

Objectives (course unit)

Opiskelija
-osaa kirjallisesti kertoa itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää oman alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
-osaa kirjallisesti kertoa työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
-osaa viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa ja asiakaskontakteissa.
-pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa.
-pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).

Content (course unit)

Mitä opiskelija osaa kirjallisesti viestiä osaamisestaan, työympäristöstään ja työtehtävistään kohdekielellä?
Mitä opiskelija tarvitsee onnistuakseen monikulttuurisessa asiakaslähtöisessä vuorovaikutuksessa kohdekielellä?
Miten opiskelija kehittää osaamistaan ja hankkii tietoja omalta alaltaan kohdekielellä?
- Keskeinen palvelualan terminologia
- Autenttiset oman ammattialan tekstit
- Palvelualalle tyypillisen kirjallisen viestinnän harjoittelu
- Restonomien työtehtävät ja asiakasryhmät
- Koulutuksesta ja työkokemuksesta kertominen kirjallisesti

Location and time

tiistaisin klo 13.30-15.45 ja torstaisin klo 9-11
7.1-18.2.2020

Poikkeuksellisesti vkolla 2 tunnit vain tiistaina 7.1.

Evaluation methods and criteria

tarjouskirje
kirjallinen koe;
valtionhallinnon pienen kielitutkinnon arviointiperusteet
läsnäolo 80 %

Assessment scale

0-5

Teaching methods

harjoitukset
itsenäinen verkko-opiskelu
lähiopetus
pari- ja ryhmätyöskentely
aktivoivat kirjoitustehtävät
itsearviointi
vertaisarviointi
liikekirje

Learning materials

materiaali Tabulassa
internet
opiskelijoiden tuottama materiaali

Student workload

opiskelijan kokonaistyön mitoitus 27h/opintopiste
lähiopetus 45 h

Content scheduling

lähiopetus
verkko-opiskelu
kirjallinen koe

Completion alternatives

ei valinnaisia toteutustapoja
AHOT-menettely

Further information

aloitus ti 7.1.2020 klo 13.30-15.45

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti
koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään esim. työnhakutilannetta varten.
osaa esitellä yksinkertaisesti keskeisimmät asiat työympäristöstään ja oman alansa toiminnoista
osaa toimia ennakoitavissa olevissa,tavanomaisissa työelämän kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa
pystyy hakemaan ja valikoimaan oman alansa tietoa helppolukuisista lähteistä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

opiskelija osaa kertoa keskeiset asiat
koulutuksestaan, työkokemuksestaan ja -tehtävistään
opiskelija osaa esitellä kirjaallisesti työympäristöään ja oman alansa toimintoja, tuotteita ja palveluja,osaa viestiä asiakaslähtöisesti asiakaskontakteissa.
pystyy hoitamaan kirjalliset asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa keskeisimmistä lähteistä
pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä yleisellä tasolla.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

osaa
kertoa tarkoituksenmukaisesti itsestään, koulutuksestaan, työkokemuksestaan sekä työtehtävistään sekä käyttää monipuolisesti oman
alansa keskeistä erikoisterminologiaa.
osaa esitellä työympäristöään ja oman alansa toimintoja osana ympäröivää yhteiskuntaa sekä työskennellä ammattitaitoisesti
pohjoismaisessa toimintaympäristössä.
osaa tehokkaasti ja ammattitaitoisesti viestiä asiakaslähtöisesti erilaisissa suhdeverkostoissa, neuvottelu- ja neuvontatilanteissa ja
asiakaskontakteissa.
osaa valita vastaanottajan ja tilanteen mukaisen kielen ja tyylin erilaisissa viestintätilanteissa.
pystyy hakemaan, kriittisesti valikoimaan ja käsittelemään työtehtäviensä hallinnan edellyttämää tietoa, pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä ja osallistumaan siihen eri kanavien kautta (esim. media, konferenssit, kirjallisuus).
osaa valmistella vakuuttavan, jäsennellyn kirjallisen esityksen tarvittavine materiaaleineen

Go back to top of page