From Business Idea to Service Enterprise (10 cr)
Code: 8T00BB24-3012
General information
- Enrolment period
- 10.06.2020 - 01.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.10.2020 - 12.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to seek the knowledge they need to start a company
- to formulate a business plan and to sell it to others
Content (course unit)
WHICH attributes are needed for entrepreneurship?
WHY to become an entrepreneur?
HOW is it possible to build an innovative, hospitable and profitable company from an idea?
Location and time
Kurssi ajoittuu välille 19.10.- 12.12.2020. Moduulikohtainen aikataulu ilmoitetaan kurssin Moodlessa.
Exam schedules
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Kurssisuoritus käydään läpi ensimmäsessä verkkotapaamisessa.
Evaluation methods and criteria
The evaluated assignments:
- Business Plan + presentation, 7 cr (team work); 0-5
- Management assignment 2 cr (individual work 0-5
- Accounting assignment 1 cr (individual work); 0-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan pääasiassa verkkokurssina (virtuaalisesti) loka- joulukuussa 2020. Kurssialustana toimii Tuni-Moodle. Kurssi avautuu siellä ma 19.10.2020.
Opintojakson yhteinen esittely- / aloituskerta järjestetään verkossa 22.10.2020 klo 15:30 - 17:30.
Vapaaehtoinen laskennan lähikerta järjestetään 12.11.2020 klo 16:30 - 20. Lähikerralla tehdään ohjatusti laskennan harjoituksia.
Learning materials
Sovitaan kurssin alussa.
Student workload
Opiskelijan ajankäyttö kurssille on yhteensä 270 h. Nämä tunnit sisältävät myös aiheeseen liittyvät verkkotapaamiset, ohjeistukset sekä itsenäisen työskentelyn joko yksin tai ryhmissä.
Content scheduling
Kurssi muodostuu viidestä eri moduulista:
- Minustako yrittäjä?
- Liiketoimintasuunnitelma
- Markkinoinnilla menestysbrändiksi
- Johtamisen monet kasvot
- Laskenta johtamisen välineenä
Tarkempi moduulikohtainen aikataulu ilmoitetaan kurssin Moodessa.
Completion alternatives
AHOT-mahdollisuus, mikäli opiskelija on laatinut liiketoimintasuunnitelman tai vastaavan. AHOT-hakemys HyväHotin kautta.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student does not understand the basics of the business establishing. The business plan is unrealistic. The report is not written according to academic writing standards. The assignments are not done or are failed.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student knows the basics of business establishing. The business plan is limited. The report is partly done according to academic writing standards. The other assignments are passed satisfactory.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student has a command of the basics of business establishing. The business plan is proper, detailed and realistic. The report is mainly written according to academic writing standards. The other assignments have been done by using the resource material.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Student is able to found a business. The business plan is realistic, comprehensive and innovative. The report is written according to academic writing standards. The other assignments have been done by using widely the resource material.