Skip to main content

Professional Swedish for Biomedical Laboratory Science, Written (1 cr)

Code: 7B00CM19-3007

General information


Enrolment period
16.12.2019 - 13.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 05.03.2020
Implementation has ended.
Credits
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 36
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Sari Myllymäki
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Course
7B00CM19

Objectives (course unit)

Students
- understand and can utilise biomedical laboratory science articles
- can develop their language skills in their special field using diverse learning tools
- attain such written Swedish skills as are required by the university of applied sciences legislation and that are necessary for practising the profession
- understand and can utilise biomedical laboratory science articles
- can develop their language skills in their special field using diverse learning tools
- attain such written Swedish skills as are required by the university of applied sciences legislation and that are necessary for practising the profession

Content (course unit)

Initial interview
Sampling situations
Guidance of patients in preparing for sampling and examinations
Key biomedical laboratory science terminology
Authentic texts in the field

Prerequisites (course unit)

General upper secondary school syllabus for B-language or equivalent skills
Common European Framework of Reference for Languages, level B1

Exam schedules

Kirjallinen tentti: to 05.03.2020 klo 8.30-10.00
Suullinen tentti: ke 04.03.2020 klo 10.30-15.30 tai to 05.04.2020 klo 11.30-15.30 erillisen aikataulun mukaan, joka sovitaan yhteisesti kurssilla.

Evaluation methods and criteria

Arviointi T1-3 ja H4-5. Läsnäolovelvoite 80 % lähiopetuksesta. Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset harjoitukset ja kirjallinen tentti. Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus
itsenäinen verkko-opiskelu
yhteistoiminnallinen oppiminen
harjoitukset
tentti

Learning materials

Opettajan jakamat ja ryhmän itsensä tuottamat materiaalit Tabulassa.

Student workload

Lähioppimiskerrat (yht. 27 h kontaktiopetusta molemmilla kursseilla + tentit). Läsnäolovelvollisuus on 80 % lähioppimiskerroista. Itsenäinen työskentelyosio (keskimäärin n. 51 h) sisältää tunneilla käsiteltyihin osa-alueisiin liittyvät kotitehtävät ja tentteihin valmistautumisen.

Completion alternatives

Tarjolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Further information

HUOM! Kurssit: Yrkessvenska för bioanalytiker, muntlig ja Yrkessvenska för bioanalytiker, skriftlig pidetään limittäin, mutta arvosanat annetaan erillisinä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYYDYTTÄVÄ 1
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi ja lyhyesti koulutuksestaan, harjoittelustaan ja työkokemuksestaan.
- Opiskelija ymmärtää pääasiat alan teksteistä sanakirjaa käyttäen.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti työyhteisölle tyypillisissä vuorovaikutustilanteissa.
OHJAUS:
- Opiskelija osaa antaa yksinkertaisia ohjeita asiakkaille.
- Opiskelija osaa kysyä haastattelutilanteissa yksinkertaisia kysymyksiä, mutta vastauksen ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia (näytteenottotilanteet).
- Opiskelija osaa käyttää alan perussanastoa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TYYDYTTÄVÄ 3
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa selkeästi koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija ymmärtää pääasiat alan teksteistä ilman apuvälineitä.
- Opiskelija kykenee hankkimaan tietoa alan julkaisuista (lehdet).
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.
OHJAUS:
- Opiskelija osaa kertoa keskeisimmät ohjeet asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa tarkentavia kysymyksiä ja vastata ennakoimattomiin kysymyksiin (näytteenottotilanteet).
- Opiskelija osaa käyttää keskeistä alan sanastoa ja käsitteitä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

HYVÄ 5
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa sujuvasti ja monipuolisesti koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija ymmärtää vaativia alan tekstejä ilman apuvälineitä.
- Opiskelija osaa hyödyntää alakohtaisia artikkeleita ja muita alan julkaisuja.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä itsenäisesti ja monipuolisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.
OHJAUS:
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa laajempia vastauksia vaativia lisäkysymyksiä ja vastata kysymyksiin ilman suurempia vaikeuksia (näytteenottotilanteet).
- Opiskelija osaa käyttää vaativaa alan sanastoa ja käsitteitä.

Go back to top of page