Skip to main content

Written Communication (3 cr)

Code: 6M00DV51-3001

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 31.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 06.03.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Eija Lähteenmäki
Person in charge
Ari Vanamo
Course
6M00DV51

Objectives (course unit)

The student:
- knows the types of writing needed in study and work as well as the relevant recommendations
- knows how take into account the receiver, the situation and the requirements of the professional area in his/her texts
- knows how to write a well-structured, understandable and convincing text
- knows how to refer to different sources and how to write a bibliography


The students know how to refer to sources and create a reference list.

Content (course unit)

Grammar check, document standard, style, instructions for reporting

Prerequisites (course unit)

None

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student communicates in Finnish in an understandable and professional way, imitating patterns and instructions. The student will find the sources, although their use and referencing is minor. The justification of the claims is modest. The construction of the messages is volatile, and the language's form and style are noteworthy.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student communicates in a structured and illustrative way and focuses on the recipient and the situation. The student is familiar with the standard positioning of documents. The essay and report justify the views and appropriately select the sources; the referencing is naturally linked to the rest of the text. Essential information is clearly communicated. The messages are easy to receive and the texts are fairly accurate.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Thew student communicates convincingly, enthusiastically and interactively. The documents follow the rquirements of standard positioning. In the essay and in the report, the student substantiates his viewpoint in many ways. The students uses sources to evaluate and comment. The essential information is well structured and concise, and the language and style are well controlled.

Location and time

Kevätlukukausi 2020

Exam schedules

Kielenhuollon testin ajankohta sovitaan opintojakson alussa.

Assessment methods and criteria

Kielenhuollon testi, referointitehtävä ja raportti arvioidaan asteikolla 0-5.
Kielenhuollon testin painoarvo kokonaisarvioinnin kannalta on 1/4, referointitehtävän 1/4 ja raportin 2/4.
Tuntitehtävät hyv./hyl.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, harjoitukset

Learning materials

Oppimateriaali jaetaan Tabulan kautta.

Student workload

Opiskelijalla on lähiopetusta 20 tuntia. Itsenäisen työskentelyn osuus 61 tuntia (kielenhuollon testiin valmistautuminen, tuntitehtävien viimeistely, raportin kirjoittaminen).

Content scheduling

Kielenhuollon kertaus
Sähköpostiviestintä
Asiakirjastandardi
Työnhaun asiakirjat
TAMKin raportointiohje ja raporttipohja
Referaatti, essee ja raportti tekstilajeina
Tarjouspyyntö ja tarjous
Reklamaatio ja reklamaatioon vastaaminen
Tiedotteet

Further information

No alternative form of completion.
Sufficient skills in Finnish,
Mandatory participation on 80% of the classes.
Integrated into the course ”Refining Processes in Forest Bioeconomy”.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole palauttanut kaikkia annettuja tehtäviä. Opiskelija ei hallitse asiakirjojen vakioasemointia. Hän ei tunne / ei osaa käyttää TAMKin Kirjallisen raportoinnin ohjetta ja/tai raporttipohjaa. Kielessä on merkittäviä puutteita, jotka haittaavat luettavuutta ja ymmärrettävyyttä. Kielenhuollon testin tulos on hylätty.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii ymmärrettävästi ja asiatyylisesti jäljitellen malleja ja ohjeita. Opiskelija löytää lähteitä, joskin niiden käyttö ja referointi on vähäistä. Väitteiden perusteleminen on vaatimatonta. Viestien rakentaminen on hapuilevaa, ja kielen muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija hallitsee asiakirjojen vakioasemoinnin pääpiirteissään. Esseessä ja raportissa näkemykset on perusteltu ja lähteet valittu tarkoituksenmukaisesti; referointi niveltyy luontevasti muuhun tekstiin. Olennainen tieto välittyy selkeästi. Viestit ovat helposti vastaanotettavia ja tekstit melko virheettömiä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Asiakirjat noudattavat vakioasemointia. Esseessä ja raportissa opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti. Opiskelija käyttää lähteitä arvioivasti ja kommentoiden. Olennainen tieto on erinomaisesti jäsennelty ja tiivistetty, ja kieli ja tyyli on hallittua.

Go back to top of page