Succesfull Sales Work and Customer Care (5 cr)
Code: 3H00CE28-3005
General information
- Enrolment period
- 20.05.2020 - 10.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 18.12.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Mänttä-Vilppula
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
Opiskelija tietää hyvän asiakaspalvelun periaatteet ja kehittämiskohteet ja osaa toteuttaa näitä käytännössä. Hän vahvistaa vuorovaikutustaitojaan erityisesti luottamuksen rakentamisen, vakuuttavan esiintymisen ja argumentitaitojen näkökulmasta. Hän osaa selvittää asiakkaan tarpeet.
Opiskelija tuntee tuloksellisen myynnin työkalut ja tekniikat. Hän hallitsee myynnin vaiheet ensikontaktista kaupan päättämiseen ja jälkihoitoon.
Opiskelija osaa asiakkaiden tunnistamisen, ryhmittelyn ja asiakassuhteen kehittämisen. Hän ymmärtää asiakaspalvelun merkityksen myyntityössä ja osaa toimia ylittääkseen asiakkaiden odotukset, hoitaakseen reklamaatiot menestyksekkäästi ja hyödyntääkseen asiakkaan ostoprosessia (lisämyynti, keskittäminen jne.). Hän tietää, miten asiakkaasta voi saada suosittelijan ja kumppanin ja osaa hoitaa uusasiakashankinnan.
Content (course unit)
- hyvä asiakaspalvelu ja sen kehittäminen
- henkilökohtaiset vuorovaikutustaidot myyntityössä ja asiakaspalvelussa
- asiakkuus kokonaisuudessaan
- myynnin työkalut ja vaiheet käytännössä
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Ns. myynnin moduli toteutetaan siten, että opintojaksot integroidaan toisiinsa ja käytännön tekemiseen. Opintojaksoa ei ole mahdollista suorittaa erillään muista modulin opintojaksoista. Oppiminen koostuu aktiivisista osallistumisista pakollisiin lähipäiviin sekä etäjaksojen aikana tehtävästä kirjallisuuden lukemisesta, esseistä, raporteista, tehtävistä, ryhmätöistä, projekteista jne. Tehtävät infotaan Tabulassa.
Learning materials
Hänti, S. 2016. Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio
Parvinen, P. 2014. Myyntipsykologia
Rubanovitsch, 2018 .Myyntikapina - korvaako kone ihmisen myyntityössä?
Sullivan, T. 2014. The Collaborative Sale: solution selling in a buyer driven world.
Vahvaselkä, 2004. Asiantuntijan myyntitaito
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Työ integroituu modulin muihin opintojaksoihin.
Content scheduling
Tabulassa