Skip to main content

Rhythm Music Ensemble 3 (3 cr)

Code: 2X00CL67-3002

General information


Enrolment period
10.06.2019 - 04.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.09.2019 - 26.03.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Music
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Kalle Elkomaa
Person in charge
Kalle Elkomaa
Course
2X00CL67

Objectives (course unit)

Students have deepened their skill to play comping instruments. They can adapt their skills to making small-scale arrangements and rehearsing them in the rehearsals of a musical group. They are capable of utilizing music technology in the playing of a musical group.

Content (course unit)

- playing comping instruments, playing in a musical group
- making and rehearsing small-scale arangements
- familiarization with music software and the utilization of themin the playing in a musical group

Prerequisites (course unit)

Rhythm Music Ensemble 1

Location and time

Hämeenpuiston Duunari torstaisin klo 12.30-14.

Exam schedules

Esiintyminen kevään konsertissa on samalla tentti.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää osallistumista ryhmätunneille, sovituksen teon sekä esiintymisen kevään konsertissa.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Ryhmäopetus 90 min/viikko.

Student workload

Osallistuminen opetukseen 90 min/viikko + sovitusten teko.

Completion alternatives

Ei ole.

Further information

Jokainen opiskelija tekee vapaavalintaisen sovituksen yhtyeelle, sovitukset esitetään kevään konsertissa.

Edellyttää pohjaosaamiseksi musiikkiopiston oppimäärää vastaavaa osaamista. Pohjaosaaminen testataan opintojakson alkaessa.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää osallistumista ryhmätunneille, sovituksen teon sekä esiintymisen kevään konsertissa.

Go back to top of page