Skip to main content

Actor´s Work and Dance 1 (15 cr)

Code: 2X00EU38-3001

General information


Enrolment period
10.06.2019 - 01.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2019 - 20.04.2020
Implementation has ended.
Credits
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Music
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Culture and Arts, Music
Teachers
Mariikka Santaharju
Sanna Majanlahti
Miika Riekkinen
Hanna Hurskainen
Person in charge
Hanna Hurskainen
Course
2X00EU38

Objectives (course unit)

Actor´s Work:
Students become familiar with the basics in actor's work. They get an overall picture of how to produce voice for speaking and learn elementary notions in voice production for dramatic expression. Students are skilled in preparing themselves for a role both in terms of music and drama, and they have skills for role work.

Dance:
Students have improved their dancing technique and body control.

Content (course unit)

Actor´s Work:
- the basics in actor's work
- role analysis
- speech technique
- fragments of fundamental literature on musicals and musical theatre
- fragments of various works

Dance:
- dance technique and prpfessional dance vocabulary
- power and flexibility exercises
- exercises that improve movement memory and coordination
- working independetly, in pairs and in groups

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Assessment criterion 1-2, satisfactory
Actor’s Work
Students can empathize and express required professional quality repertoire in a satisfactory level. Their artistic and technique management is satisfactory. Expression and artistic function is not versatile enough. Mastering large entities is adequate.

Dance
Students can perform required professional level choreography moderately. Their artistic and technique expression and body control is satisfactory. Body use in movements is not versatile enough. Technique ja expressive mastering of larger entities is adequate.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

Assessment criterion 3-4, good
Actor’s work
Students know and can adapt versatile techniques in their actor’s work. Students can disclose different styles and characteristics. Their expression is moderately diverse and individual, and mastering of larger entities is good.

Dance
Students manage their body performance technically and artistically and disclose different styles and characteristics. Their body control and expression is moderately diverse, and mastering and perceiving of larger entities is good. The presence is good.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

Assessment criterion 5, excellent
Actor’s Work
Students indicate wide knowledge and excellent technical skills, artistic and individual conception in the field of stage expression. They adduce different styles and characteristics particular impressive way. Students have adopted a rich and strong expressive abilities in their actor’s work. They can also create well designed artistic entireties. Students can combine physical, speech expression and actor’s work and they are able to reflect variously character’s thoughts and spirit.

Dance
Students indicate an excellent technical skills, artistic and individual conception in their body performance and movement. They adduce different styles and characteristics particular impressive way. Students have adopted rich and strong expressive abilities and they can execute challenging choreographies and entireties. The presence and the performing is strong and spontaneous. Students can provide their own solo-material in movement.

Location and time

Katso lukkarikone.

Exam schedules

Erikseen opettajan kanssa sovittuina ajankohtina

Assessment methods and criteria

Läsnäolo 80%. Poissaoloista sovittava kertakohtaisesti vastaavan opettajan/ ohjaajan kanssa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Pienryhmä ja ryhmäopetus ja yksilöohjaus.
Näyttelijäntyö
- näyttelijäntyön perusteet
- roolianalyysi
- puhetekniikka
- otteita keskeisestä musikaali- ja musiikkiteatterikirjallisuudesta
- fragmentteja eri teoksista
Tanssi
- tanssitekniikka
- voima- ja liikkuvuusharjoituksia
- liikemuistia ja koordinaatiota kehittäviä harjoituksia
- työskentelyä yksin, pareittain ja ryhmässä

Learning materials

Sovitaan ohjaavan opettajan kanssa.

Student workload

Vaatii sitoutumista ja läsnäoloa. Opintojaksolla edellytetään läsnäoloa 80 % lähiopetuksesta. Sisältää myös kotitehtäviä ja omalla ajalla tapahtuvaa säännöllistä harjoittelua. Harjoittelusta sovitaan tarkemmin ja ryhmäkohtaisesti opettajan kanssa.

Content scheduling

Sisältö jaksotetaan lukuvuoden ajalle. Tiiviskurssit ja mahdolliset mestarikurssit kuuluvat opintoihin.

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

Produktiot, esitykset ja demot.

International connections

Kansainvälinen materiaali ja mahdolliset mestarikurssit.

Further information

Produktioviikot syksyllä 46-48, keväällä 6-8. Tällöin ei ole opetusta.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut opetukseen riittävästi. Hän ei ole ilmoittanut tai neuvotellut poissaoloistaan/ tai tehnyt vaadittavia, suoritusta täydentäviä lisätehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Näyttelijäntyö
Opiskelija kykenee eläytymään ja esittämään vaadittavan ammattitason ohjelmistoa kohtalaisesti.
Taiteellinen ja tekninen hallinta on tyydyttävää. Ilmaisu ja tekeminen ei ole riittävän monipuolista. Taiteellisten kokonaisuuksien hallinta on välttävää.
Tanssi
Opiskelija kykenee esittämään vaadittavan ammattitason koreografian kohtalaisesti.
Taiteellinen ja tekninen ilmaisu ja kehonhallinta on tyydyttävää. Kehonkäyttö liikkeessä ei ole riittävän monipuolista. Tekninen ja ilmaisullinen kokonaisuuksien hallinta on välttävää.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Näyttelijäntyö
Opiskelija kykenee eläytymään ja esittämään vaadittavan ammattitason ohjelmistoa kohtalaisesti.
Taiteellinen ja tekninen hallinta on tyydyttävää. Ilmaisu ja tekeminen ei ole riittävän monipuolista. Taiteellisten kokonaisuuksien hallinta on välttävää.
Tanssi
Opiskelija hallitsee kehonkäytön teknisesti ja taiteellisesti sekä tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä.
Opiskelijan kehonhallinta ja ilmaisu on kohtalaisen monipuolinen ja liikkeellisten kokonaisuuksien hallinta ja hahmottaminen on hyvä. Läsnäolo on luontevaa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Näyttelijäntyö
Opiskelija osoittaa laaja-alaisen näyttämöilmaisun ja erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Opiskelija tuo esiin erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä. Opiskelija on omaksunut rikkaan ilmaisuvoiman näyttelijäntyössään sekä kykenee luomaan hallittuja taiteellisia kokonaisuuksia. Opiskelija osaa yhdistää fyysisen ilmaisun, puhetekniikan sekä näyttelijäntyön ja kykenee tulkitsemaan monipuolisesti roolihenkilön ajatusmaailmaa.
Tanssi
Opiskelija osoittaa kehonkäytön erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Opiskelija tuo esiin liikekielessään erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä. Opiskelija on omaksunut rikkaan ilmaisun sekä kykenee toteuttamaan haastavia koreografisia kokonaisuuksia. Läsnäolo on vahvaa, esiintyminen varmaa ja luontevaa. Opiskelija pystyy tuottamaan omaa solistista liikemateriaalia.

Go back to top of page