Skip to main content

Interaction and Co-operation Skills (5cr)

Code: 1L00EU79-3002

General information


Enrolment period
01.07.2019 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Special Needs Teacher Education
Teachers
Sissi Huhtala
Minna Seppälä
Person in charge
Minna Seppälä
Course
1L00EU79

Objectives (course unit)

Meet diverse learners respecting their individuality and considering ethical viewpoints and principles.
Strengthen individuals’ participation, self-determination and individual thinking through their work.
Promote participatory and inclusive interaction through their work.
Identify dialogue principles and can apply them in their work.
Are aware of their strengths and development needs in interaction situations, reflect on and develop them.
Are aware of their role in building a good and safe learning and work community and reflect on their work in different situations.
Work in a positive, encouraging and sympathetic manner in interaction situations.
Consider active listening skills and good professional communication principles in their interaction.

Content (course unit)

How can you meet students in a way which strengthens their inclusion?
How are interaction and communication skills developed in the work community?
How is good and safe learning and work community built?
What are good professional communication and interaction?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- kohtaa monenlaiset oppijat heidän yksilöllisyyttään kunnioittaen sekä huomioden eettiset näkökulmat ja periaatteet
- vahvistaa omalla toiminnallaan yksilön toimijuutta, itsemääräämisoikeutta ja itsenäistä ajattelua
- edistää omalla toiminnallaan osallistavaa ja osallisuutta tukevaa vuorovaikutusta
- tunnistaa dialogisuuden periaatteita ja osaa soveltaa niitä omassa työssään ja toiminnassaan
- tiedostaa vuorovaikutustilanteissa omat vahvuutensa sekä kehittämiskohteensa, reflektoi ja kehittää niitä
- tiedostaa oman roolinsa hyvän ja turvallisen oppimis- ja työyhteisön rakentamisessa ja reflektoi omaa toimintaansa eri tilanteissa
- toimii vuorovaikutustilanteissa myönteisesti, kannustavasti ja myötätuntoisesti
- ottaa omassa vuorovaikutuksessaan huomioon aktiivisen kuuntelemisen taidon ja hyvän ammatillisen viestinnän periaatteet.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Location and time

Ei mä'äritelty.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Vertais- ja itsearviointi sekä opettajan suullinen arviointi.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelijalähtöiset, osallistavat opetusmenetelmät.

Learning materials

Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.

Content scheduling

Opiskelijan hopsisssa vahvistettu jaksotus.

Completion alternatives

Opiskelijan hopsissa vahvistettu suoritustapa.

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan hopsin mukainen harjoittelu- ja työelämäyhteistyö.

International connections

Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.

Go back to top of page