Skip to main content

Implementing Special Needs Support (10cr)

Code: 1L00EU78-3002

General information


Enrolment period
01.07.2019 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Credits
10 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Special Needs Teacher Education
Teachers
Sissi Huhtala
Katariina Hakala
Minna Seppälä
Person in charge
Minna Seppälä
Course
1L00EU78

Objectives (course unit)

Apply inclusion in their work considering the principles of availability, accessibility and inclusion.
Implement, evaluate and develop different teaching and supervision methods in diverse learning environments in accordance with students’ need for special support.
Consider cultural diversity in their teaching and supervision work.
Master assessment-related regulations and guidelines and follow them.
Master supervising and encouraging feedback provision.
Are aware of and know their ethical principles and reflect on their ethical performance as professional special needs teachers.

Content (course unit)

How can inclusion principles be applied in work?
How are individual learning paths implemented strengthening students’ participation and inclusion?
How do teachers consider cultural diversity in teaching and supervision?
How is students’ learning and competence development assessed?
What ethical principles is special needs teacherhood built on?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- soveltaa inkluusiota omassa työssään huomioiden saavutettavuuden, esteettömyyden ja osallisuuden periaatteet,
- toteuttaa, arvioi ja kehittää erilaisia opetus- ja ohjausmenetelmiä monenlaisissa oppimisympäristöissä opiskelijan erityisen tuen tarpeen mukaisesti,
- huomioi kulttuurisen moninaisuuden omassa opetus- ja ohjaustyössään,
- hallitsee arvioinnin taustalla olevat säädökset sekä ohjeet ja noudattaa niitä,
- hallitsee ohjaavan sekä kannustavan palautteenannon,
- tiedostaa ja tuntee omat eettiset periaatteensa ja reflektoi omaa eettistä toimintaansa ammatillisena erityisopettajana.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Location and time

Ei määritelty.

Exam schedules

Ei tenttejä.

Assessment methods and criteria

Itsearviointi, mentorin palaute sekä opettajan suullinen arviointi.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelijalähtöiset opetusmenetelmät.

Learning materials

Opiskelijan hopsin mukainen kirjallisuus, josta sovitaan opintojakson alussa.

Content scheduling

Opiskelijan hopsisssa vahvistettu jaksotus.

Completion alternatives

Opiskelijan hopsin mukaiset suoritustavat.

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan hopsin mukainen harjoittelu.

International connections

Opiskelijan hopsin mukaiset kv-yhteydet.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty: Osaaminen on osoitettu osaamistavoitteiden mukaisesti.

Go back to top of page