Skip to main content

Research Process and Methods (5 cr)

Code: 7H00EC79-3001

General information


Enrolment period
10.06.2019 - 06.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 21.12.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
MD in Clinical Expertise and Development
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 66
Degree programmes
Master's Degree Programme in Clinical Expertise and Development
Master's Degree Programme in Management of Health Care and Social Services
Teachers
Hannele Laaksonen
Nina Kilkku
Person in charge
Hannele Laaksonen
Course
7H00EC79

Objectives (course unit)

The student
- knows the step-by-step process of research
- has knowledge of different research methods and is able to apply the chosen research method in his/her thesis

Content (course unit)

- research process
- qualitative research
- quantitative research
- an action-research approach
- trustworthiness and ethical review of the research

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Pass
The student
- is able to describe the different phases of the research process
- is able to describe the main elements of qualitative research
- is able to describe the main elements of quantitative research
- is able to evaluate the credibility of the research
- is able to evaluate the ethics of the research

Fail
The student
- is unable to describe the different stages of the qualitative and quantitative research processes
- is unable to evaluate the ethics and credibility of the research

Exam schedules

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opiskelijalta osallistumista kahteen tiimitehtävää ja ja yhteen vertaisarviointitehtävään (tiiminä).

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Lähiopetus, verkkotyöskentely, tiimitehtävät, itsenäinen opiskelu, vertaisarviointi.

Learning materials

Ronkainen, Pehkonen, LIndblom-Ylänne & Paavilainen (2011). Tutkimuksen voimasanat. WSOYPro.
Eskelinen, Harri & Karsikas, Sami 2014. Tutkimusmedotiikan perusteet.
Vilkka, H. 2017. Tutki ja kehitä. PS-kustannus.
Eskola, J. & Suoranta, J. 2008. Johdatus laadulliseen tutkimukseen. Vastapaino.
Tuomi, J. Sarajärvi, A. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Uudistettu painos. Helsinki: Tammi. (myös e-kirjana)
Hyvärinen, Nikander & Ruusuvuori (toim.) 2017. Tutkimushaastattelun käsikirja. Vastapaino.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara (uusin painos). Tutki ja kirjoita.
Grönfors, M. & Vilkka, H. 2011. Laadullisen tutkimuksen kenttätyömenetelmät.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. eKirja
Aaltola, Juhani & Valli Raine 2010. Ikkunoita tutkimusmetodeihin.
Heikkilä, Tarja 2014. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Nummenmaa, Lauri 2011. Käyttäytymistieteiden tilastolliset menetelmät. Helsinki: Tammi.
Haaparanta, Leila & Ilkka Niiniluoto 2016. Johdatus tieteelliseen ajatteluun. Tallinna: Gaudeamus.
Ketokivi, Mikko 2011. Tilastollinen päättely ja tieteellinen argumentointi. Tallinna: Gaudeamus. Luvut 1 ja 2.
Raunio, Kyösti 1999. Positivismi ja ihmistiede. Sosiaalitutkimuksen perustat ja käytännöt. Helsinki: Gaudeamus.
Niiniluoto, Ilkka 2002. Johdatus tieteenfilosofiaan. Käsitteen ja teorianmuodostus. Keuruu: Otava. Luvut 1 ja 2.

Student workload

Lähiopetus 16 h, itsenäinen opiskelu 40 h, yhteistoiminnallinen opiskelu ja tehtävät 55 h, vertaisarviointi 24 h.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyväksytty
Opiskelija
- osaa kuvata tutkimusprosessin eri vaiheet
- osaa kuvata laadullisen tutkimuksen keskeiset elementit
- osaa kuvat määrällisen tutkimuksen keskeiset elementit
- osaa arvioida tutkimuksen luotettavuutta
- osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä
Hylätty
Opiskelija
- ei osaa kuvata laadullinen ja määrällisen tutkimusprosessin eri vaiheita
- ei osaa arvioida tutkimuksen eettisyyttä ja luotettavuutta

Go back to top of page