Skip to main content

Internationality Competencies (5 cr)

Code: 1L00EU89-3001

General information


Enrolment period
01.05.2019 - 31.12.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Professional Teacher Education
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Guidance Counsellor Education
Teachers
Harri Kukkonen
Ari Jussila
Person in charge
Ari Jussila
Course
1L00EU89

Objectives (course unit)

Being familiar with and following international guidance trends and being able to place Finnish student counselling in the international field.
Having the skills required to take part in international activities in counselling and being able to take into account the different conceptions the participants have.
Being familiar with internationality at home and promoting it in one’s own work and community.
Being able to counsel students when they consider international options.
Being able to compare different countries’ educational systems and correspondences.
Describing the principles and solutions for counselling non-Finnish students.

Content (course unit)

What is the position of Finnish guidance counselling in the international counselling field?
How does internationality affect counselling?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tuntee ja seuraa kansainvälisiä ohjauksen virtauksia ja osaa asemoida suomalaisen opinto-ohjauksen kansainvälisessä ohjuksen kentässä.
- Omaa valmiudet osallistua kansainväliseen toimintaan ohjauksen alalla ja pystyy huomioimaan keskusteluissa osallistujien erilaiset lähtökohdat ja käsitykset.
- Tuntee kotikansainvälisyyden ja edistää sitä omassa työssään ja yhteisössään.
- Osaa ohjata opiskelijaa tilanteissa, jossa opiskelija harkitsee kansainvälisiä vaihtoehtoja.
- Osaa vertailla eri maiden koulujärjestelmiä ja opintojen vastaavuuksia.
- Kuvailee Suomen ulkopuolelta tulevien opiskelijoiden ohjauksen periaatteita ja ratkaisuja.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Location and time

ei määritetty

Exam schedules

ei tenttejä

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Learning materials

Sovitaan opintojakson alussa

Student workload

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Content scheduling

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Completion alternatives

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

Practical training and working life cooperation

Opiskelijan HOPSssa vahvistettu tapa

International connections

ei tässä toteutuksessa

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakso on hyväksytty, kun opiskelija
- Tuntee ja seuraa kansainvälisiä ohjauksen virtauksia ja osaa asemoida suomalaisen opinto-ohjauksen kansainvälisessä ohjuksen kentässä.
- Omaa valmiudet osallistua kansainväliseen toimintaan ohjauksen alalla ja pystyy huomioimaan keskusteluissa osallistujien erilaiset lähtökohdat ja käsitykset.
- Tuntee kotikansainvälisyyden ja edistää sitä omassa työssään ja yhteisössään.
- Osaa ohjata opiskelijaa tilanteissa, jossa opiskelija harkitsee kansainvälisiä vaihtoehtoja.
- Osaa vertailla eri maiden koulujärjestelmiä ja opintojen vastaavuuksia.
- Kuvailee Suomen ulkopuolelta tulevien opiskelijoiden ohjauksen periaatteita ja ratkaisuja.

Kun opiskelija ei saavuta tavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Go back to top of page