Starting a Team Enterprise (8 cr)
Code: 3H00CA56-3016
General information
- Enrolment period
- 02.12.2018 - 31.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 8 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Entrepreneurship (Proacademy)
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Teachers
- Hanna Saraketo
- Mikael Lindell
- Course
- 3H00CA56
Objectives (course unit)
The aim is to establish a team enterprise, to plan and initiate the operations of the enterprise.
Content (course unit)
Establishing an enterprise, planning the operations of the enterprise, basics of team work.
Location and time
Proakatemialla kevätlukukaudella pajakalenterin mukaisesti.
Exam schedules
Tiimidiili 24. - 26.4.2019; poissaoloista aiheutuvat korvaamiset sovitaan tapauskohtaisesti tiimissä.
Evaluation methods and criteria
Opiskelija tekee työajanseurantaa yhdessä sovitulla tavalla. Työn määrää ja laatua seurataan yhdessä, ja palautekeskusteluja käydään sekä tiimin että valentajan kanssa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakso koostuu käytännön töistä tiimiyrityksen käynnistämiseksi, teoriatietoa ja dialogitaitoja kehittävistä pajatunneista, seminaareista, kirjallisuudesta ym. esseiksi jalostuneesta tiedosta sekä tiimiyrityksen ja yhteisön kulttuurin rakentamiseen osallistumisesta.
Learning materials
Kirjallisuusvinkkejä jaetaan opintojakson aikana, kehityskeskusteluissa ym. Niiden avulla opiskelija laatii lukusuunnitelman. Kirjallisuuden perusteella opiskelija kirjoittaa 15 esseepisteen verran esseitä, joista on erillinen ohjeistus.
Student workload
Opiskelijalta edellytetään minimissään
120 h pajatunteja
290 h muita oppimistehtäviä (yrityksen perustaminen, seminaarit, solut, kehityskeskustelut, näytöt…)
15 esseepistettä eli 150 h verran kirjallisuusesseitä
Lisäksi kevään osuus projektiopinnoista on 133 h.
Content scheduling
Tiimin pajasuunnitelman mukaisesti
Completion alternatives
Tarvittaessa sovittavissa oman valmentajan kanssa.
Practical training and working life cooperation
Teoria kytketään oman tiimiyrityksen käytäntöön.
Further information
Teaching methods: Team meetings, innovations and presentations, related literature, appraisal discussion, learning contract and portfolio, learning assessment.
Language of instruction: Finnish.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osallistui satunnaisesti tiimiyrityksen käynnistyksen vaiheisiin. Opiskelija ei tuonut tiimiyritykseen juurikaan uutta tietoa: pajoihin osallistuminen ei ollut aktiivista eikä esseissä ole tiimille arvokasta sisältöä. Hänellä oli vaikeuksia itsearvioinnissa ja vertaispalautteen hyödyntämisessä. Hän ei toiminut tiimin arvojen mukaisesti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut tiimiyrityksen käynnistämiseen. Hän on ollut mukana luomassa toimintatapoja, arvoja, visiota ja missiota. Hän on hankkinut tietoa ja jakanut sitä satunnaisesti pajoissa. Esseet ovat kirjoitettuna, mutta oikeakielisyydessä, lähteiden käytössä tai teorian ja käytännön sujuvassa yhdistämisessä on puutteita.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tiimiyrityksen käynnistämiseen. Hän on osallistunut toimintatapojen, arvojen, vision ja mission luomiseen ja osoittanut sisäistäneensä ne. Hän on hankkinut relevanttia tietoa ja jakanut sitä oppimistilanteissa. Hän hallitsee dialogin periaatteet. Esseet osoittavat asian hallintaa ja edistävät tiimiyrityksen oppimista, mutta toisinaan oikeakielisyydessä, lähteiden käytössä tai teorian ja käytännön sujuvassa yhdistämisessä on puutteita.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on antanut aktiivisen panoksensa tiimiyrityksen käynnistämiseen ja kantanut vastuuta. Hän on ohjannut prosesseja, joilla on luotu tiimiyrityksen yhteisiä toimintatapoja, arvot, visio ja missio. Hän on hankkinut tarkoituksenmukaista tietoa luotettavista lähteistä ja jakanut sitä oppimistilanteissa.
Opiskelija on osoittanut hallitsevansa dialogitaidot ja että hän pystyy dialogin periaatteita noudattaen ajattelemaan yhdessä. Hän on osallistunut seminaareihin, soluihin ja erilaisiin oppimistilanteisiin sekä lukenut kirjallisuutta ym. materiaaleja tarkoituksenmukaisesti, ja laatimiensa esseiden avulla jakanut tiimiin ja tiimiyritykseen sitä hyödyttävää osaamista.
Esseet osoittavat asian hallintaa. Relevantteja lähteitä on hyödynnetty monipuolisesti, Tekstissä on perustellusti sovellutuksia omaan toimintaan lähteiden synnyttämien ideoiden pohjalta. Kieli on huoliteltua. Esseet edistävät tiimiyrityksen oppimista.