Skip to main content

Starting a Team Enterprise (8 cr)

Code: 3H00CA56-3016

General information


Enrolment period
02.12.2018 - 31.12.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 31.07.2019
Implementation has ended.
Credits
8 cr
Local portion
8 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Entrepreneurship (Proacademy)
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Teachers
Hanna Saraketo
Mikael Lindell
Course
3H00CA56

Objectives (course unit)

The aim is to establish a team enterprise, to plan and initiate the operations of the enterprise.

Content (course unit)

Establishing an enterprise, planning the operations of the enterprise, basics of team work.

Location and time

Proakatemialla kevätlukukaudella pajakalenterin mukaisesti.

Exam schedules

Tiimidiili 24. - 26.4.2019; poissaoloista aiheutuvat korvaamiset sovitaan tapauskohtaisesti tiimissä.

Evaluation methods and criteria

Opiskelija tekee työajanseurantaa yhdessä sovitulla tavalla. Työn määrää ja laatua seurataan yhdessä, ja palautekeskusteluja käydään sekä tiimin että valentajan kanssa.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojakso koostuu käytännön töistä tiimiyrityksen käynnistämiseksi, teoriatietoa ja dialogitaitoja kehittävistä pajatunneista, seminaareista, kirjallisuudesta ym. esseiksi jalostuneesta tiedosta sekä tiimiyrityksen ja yhteisön kulttuurin rakentamiseen osallistumisesta.

Learning materials

Kirjallisuusvinkkejä jaetaan opintojakson aikana, kehityskeskusteluissa ym. Niiden avulla opiskelija laatii lukusuunnitelman. Kirjallisuuden perusteella opiskelija kirjoittaa 15 esseepisteen verran esseitä, joista on erillinen ohjeistus.

Student workload

Opiskelijalta edellytetään minimissään
120 h pajatunteja
290 h muita oppimistehtäviä (yrityksen perustaminen, seminaarit, solut, kehityskeskustelut, näytöt…)
15 esseepistettä eli 150 h verran kirjallisuusesseitä
Lisäksi kevään osuus projektiopinnoista on 133 h.

Content scheduling

Tiimin pajasuunnitelman mukaisesti

Completion alternatives

Tarvittaessa sovittavissa oman valmentajan kanssa.

Practical training and working life cooperation

Teoria kytketään oman tiimiyrityksen käytäntöön.

Further information

Teaching methods: Team meetings, innovations and presentations, related literature, appraisal discussion, learning contract and portfolio, learning assessment.
Language of instruction: Finnish.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osallistui satunnaisesti tiimiyrityksen käynnistyksen vaiheisiin. Opiskelija ei tuonut tiimiyritykseen juurikaan uutta tietoa: pajoihin osallistuminen ei ollut aktiivista eikä esseissä ole tiimille arvokasta sisältöä. Hänellä oli vaikeuksia itsearvioinnissa ja vertaispalautteen hyödyntämisessä. Hän ei toiminut tiimin arvojen mukaisesti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut tiimiyrityksen käynnistämiseen. Hän on ollut mukana luomassa toimintatapoja, arvoja, visiota ja missiota. Hän on hankkinut tietoa ja jakanut sitä satunnaisesti pajoissa. Esseet ovat kirjoitettuna, mutta oikeakielisyydessä, lähteiden käytössä tai teorian ja käytännön sujuvassa yhdistämisessä on puutteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tiimiyrityksen käynnistämiseen. Hän on osallistunut toimintatapojen, arvojen, vision ja mission luomiseen ja osoittanut sisäistäneensä ne. Hän on hankkinut relevanttia tietoa ja jakanut sitä oppimistilanteissa. Hän hallitsee dialogin periaatteet. Esseet osoittavat asian hallintaa ja edistävät tiimiyrityksen oppimista, mutta toisinaan oikeakielisyydessä, lähteiden käytössä tai teorian ja käytännön sujuvassa yhdistämisessä on puutteita.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on antanut aktiivisen panoksensa tiimiyrityksen käynnistämiseen ja kantanut vastuuta. Hän on ohjannut prosesseja, joilla on luotu tiimiyrityksen yhteisiä toimintatapoja, arvot, visio ja missio. Hän on hankkinut tarkoituksenmukaista tietoa luotettavista lähteistä ja jakanut sitä oppimistilanteissa.
Opiskelija on osoittanut hallitsevansa dialogitaidot ja että hän pystyy dialogin periaatteita noudattaen ajattelemaan yhdessä. Hän on osallistunut seminaareihin, soluihin ja erilaisiin oppimistilanteisiin sekä lukenut kirjallisuutta ym. materiaaleja tarkoituksenmukaisesti, ja laatimiensa esseiden avulla jakanut tiimiin ja tiimiyritykseen sitä hyödyttävää osaamista.
Esseet osoittavat asian hallintaa. Relevantteja lähteitä on hyödynnetty monipuolisesti, Tekstissä on perustellusti sovellutuksia omaan toimintaan lähteiden synnyttämien ideoiden pohjalta. Kieli on huoliteltua. Esseet edistävät tiimiyrityksen oppimista.

Go back to top of page