Skip to main content

Scriptwriting and Pre-Producing Short Film (5 cr)

Code: 2E00BR20-3006

General information


Enrolment period
08.12.2018 - 06.02.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2019 - 31.05.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Media
Campus
TAMK Mediapolis
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Teppo Nuutinen
Arto Koskinen
Person in charge
Arto Koskinen
Course
2E00BR20

Objectives (course unit)

The students are able to use their own observations in scriptwriting regardless of the topic or the genre. They know the demands of different genres in the scriptwriting process and their differences. The students are aware of the alternative scriptwriting models enabled by the three act model. They are able to structure their scripts into acts, chapters and scenes and to define their dramaturgical significance. The students are able to use different methods in structuring a script and to pinpoint possible problem areas. The students know how to fit their scripts within set parameters and resources and to analyse the script from the production viewpoint.

Content (course unit)

Scene and analysis exercises. Designing, writing and re-writing a film script. Productional evaluation of a script.

Assessment methods and criteria

Läsnäolo l. tunneille osallistuminen.
Aktiivisuus ja oma-aloitteisuus sekä harjoitustehtävien suorittaminen.
Annetussa aikataulussa pysyminen ja käsikirjoitustyön eteneminen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot.
Kirjoitusharjoitukset.
Lyhytelokuvan, n. 10-12min käsikirjoituksen käsikirjoittaminen.

Learning materials

Blake Snyder; Save The Cat

Student workload

Luennot 30%
Käsikirjoitusharjoitukset 70%

Content scheduling

Lyhytelokuvan käsikirjoittaminen ja ennakkosuunnittelu aikataulu:

Viikko 6
Ke 6.2 kello 10.00-16.00 (20061) Tunnekartta, aiheet - millainen on omaperäinen aihe/ idea?
To 7.2. kello 9-16.00 (20061) Opiskelijoiden kartat
Pe. 8.2 kello 9 -16 (20061) Opiskelijioden kartat

Viikko 7
Ti 12.2 kello 10-16.00 (20061) Novellit käydään läpi
Ke 13.2 kello 10-16.00 (20061) Novellit käydään läpi

Viikko 10
Ti 5.3 kello 9.00-17.00 (20061) Synopsikset käydään läpi

Viikko 12
Ti 19.3 kello 10-16 (20061) Kohtausluettelot käydään läpi
Ke 20.3 kello 10-16 (20061) Kohtausluettelot käydään läpi
To 21.3 kello 10-16 (20061) Kohtausluettelot käydään läpi

Viikko 14
Ti 2.4 kello (20061) 10.00-16.00 Käsikirjoitukset käydään läpi
Ke 3.4. kello (20061) 10.00 - 16.00 Käsikirjoitukset käydään läpi

Viikko 15
Ti 9.4 Käsikirjoitukset toimitetaan tuottajille.
To 11.4 kello 10-16 Tuottajien palaute käsikirjoituksille / Helena Ruohotie vastaa

Viikko 16
Ma 15.4. kello 09-16 (20061) Käsikirjoitukset käydään läpi
Ti 16.4 kello 9-16 (20061) Käsikirjoitukset käydään läpi

Viikko 17
To 25.2 kello 9-17.00 SES / Final draft opiskelijaelokuvien pitsaustapahtuma

Completion alternatives

Em. kirjan tenttiminen + 10-12. min käsikirjoituksen tekeminen ohjatusti.

Practical training and working life cooperation

Oppilaitosten välisten käsikirjoitusten pitsaustapahtuma 25.4.2019 Suomen elokuvasäätiön tiloissa, joko osallistuen tai seuraten katsomosta.

International connections

onnistunein lopputyöksi saatettu projekti saattaa päästä osallsitumaan Nordik Talent tapahtumaan Kööpenhaminassa seuraavan vuoden syksynä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuu luennoille vaihtelevasti, aikataulussa pysyminen tuottaa vaikeuksia.
Tuottaa kaksi käsikirjoitusversiota mutta aktiivisuus heikko. Draamallinen ajattelu heikko.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuminen vaihtelevaa. Suoriutuu annetuista tehtävistä ja käsikirjoitusprosessista, draamallisen ajattelun sisäistäminen kohtalaista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osallistuu ja on aktiivinen tunneilla.
Käsikirjoitus etenee aikatulun mukaisesti.
Osoittaa vahvaa draamallisen ajattelun sisäistämiskykyä. Omaperäinen lähestymistapa käsikirjoittamiseen.

Go back to top of page