Skip to main content

Work Orientations of Social Work and Social Pedagogy (5cr)

Code: 7S00CW66-3007

General information


Enrolment period
02.12.2018 - 28.03.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2019 - 30.07.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Eeva-Mari Miettinen
Raija Yliniemi
Course
7S00CW66

Objectives (course unit)

Students:
- are aware of the multi-disciplinary and diverse aspects of social services
- can explain the historical development and theoretical traditions of social pedagogy and social work
- are familiar with different approaches to social work and social pedagogy
- understand the significance of social work and social pedagogy in society
- can explain the importance of social pedagogy in early childhood education and social work
- can explain the significance of social pedagogy in client work

Content (course unit)

- The historical development and theoretical traditions of social work and social pedagogy
- Preventive, rehabilitative, communal, and structural social work
- Pedagogy of the oppressed, socio-cultural motivation
- Social pedagogy in early childhood education, civic education, and social work
- Community, inclusion, dialogue, and functionality as principles of client work

Location and time

Lukujärjestyksessä ilmenevässä paikassa

Exam schedules

Tentit Examissa, opiskelija varaa itse ajan.
1. Kirjatentti: Freire: Sorrettujen pedagogiikka 1.3.-15.5.2019
2. Luento- ja artikkelitentti: 1.4.-31.5.2019
Hylätyn suorituksen uusinta tentin voimassaoloaikana, tai erikseen sovittuna ajankohtana.
Kurssiarvosanan korotus tutkintosäännön mukaan, ei osakorotuksia. (ks. tutkintosääntö)
Jos opiskelija saa hylätyn arvioinnin tai ei osallistu kuulusteluun, hänellä on kaksi uusintasuorituskertaa. Ellei opiskelija pysty osoittamaan perusteltua syytä poissaoloonsa kuulustelusta tai uusinnasta, poissaolo katsotaan hylätyksi suoritukseksi.

Assessment methods and criteria

1. Osallistuminen lähiopetukseen HYV/HYL
2. Kirjatentti Sorrettujen pedagogiikka 0-5
3. Luento- ja artikkelitentti 0-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, dialogiset ryhmät,ryhmätyöt, tentit.

Learning materials

Tenttimateriaali:
Artikkelimateriaali tulee Tabulaan ja lisäksi teos
Freire, Paulo : Sorrettujen pedagogiikka
Suositeltava kirjallisuus: maaliskuussa julkaistava Nivala & Ryynänen: Sosiaalipedagogiikka

Student workload

5 op 5x 27h=135h
Kontaktiopetus 27h
Itsenäinen opiskelu ja tentit 108h

Content scheduling

21.2 to klo 13-16 Johdanto sosiaalipedagogiikkaan /EM
18.3 ma klo 13.00-14.30 Sosiaalityön työorientaatiot /EM
19.3 ti klo 13-16 pedagoginen suhde / vapauttava kasvatus /RY
20.3 ke klo 9-12 Toimintaperiaatteet Madsenin kukka /RY
22.3 pe R1 ja R2 Raijan teema osallisuus Eevi dialogi/emansipaatio
15.4 tai 25.4 klo 17-19.30 Sosiaalipedagogiikan ilta TAMK/streamaus ja etäyhteys
Toukokuussa 21.5 ip ja 23.5 ap Teema avoin

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Further information

Poissaolojen korvaus:
Perehdy lähiopetuksessa käsiteltyihin teemoihin ja materiaaleihin, ja kirjoita reflektiivinen 1-2 sivun mittainen raportti. Palauta Tabulan keskustelualustalle viikon sisään.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.
Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.Sosiaalipedagogiikan keskeiset käsitteet ja koko ajattelutapa esitetään virheellisesti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa tunnistaa ja määritellä alaan liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön sekä teorian. Suhde tietoon pääosin toteavaa ja kuvailevaa.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisisiä suhteita. Osaa soveltaa käsitteitä ja teoriaa jäsentyneesti. Omaa kokemusten ja näkemysten reflektointia suhteessa teoriaan ja ammatilliseen osaamiseen. Suhde tietoon: itsenäinen ote, problematisointia mukana.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita. Analysoi teoriaa ja käytäntöjä sekä ilmiöiden välisiä suhteita. Yhdistää sosiaalipedagogista osaamista ammatilliseen kontekstiin. Luova, kehittävä, innovatiivinen ote. Suhde tietoon erittelevä, argumentoiva ja analyyttinen.

Go back to top of page