Skip to main content

Disability Studies (3 cr)

Code: 7S-18-3019

General information


Enrolment period
02.07.2019 - 30.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services and Health Care
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Takkunen
Hanna-Kaisa Korpikoski
Course
7S-18

Objectives (course unit)

Students
- are able to perceive disabilities from the perspective of medical model, social model, and human right model
- are able to work with disabled people of different ages in different client situations
- are able to promote inclusion and accessibility
- can search for current information on disability studies using Finnish and international sources
- can describe the principles of social rehabilitation and disability studies

Content (course unit)

Different models of disability
- Encountering disabilities
- Inclusion and accessibility
- Expert knowledge in literature and in the organisations of the field
- International perspectives

Location and time

Syksy 2019, toinen periodi

Assessment methods and criteria

Läsnäolo opetuksessa sekä opintojakson tehtävät tehtynä palautuspäivään mennessä.

Assessment scale

0-5

Content scheduling

29.10.2019 09.00 - 16.00 Opintojakson aloitus: KOHTAAMISIA PÄIVÄ
04.11.2019 09.00 - 12.00 Itsenäinen opiskelu, ryhmäreflektio kohtaamisia päivästä
08.11.2019 09.00 - 12.00 U-MT (Toteutussuunnitelma, johdantoluento, messutehtävä)
08.11.2019 13:00 - 18:00 APUVÄLINEMESSUT (Messut 7.-9.11.)
12.11.2019 09.00 - 12:00 OPINTOKÄYNNIT/ Its.
20.11.2019 09.00 - 12.00 HK
20.11.2019 13.00 - 16.00 OPINTOKÄYNNIT/ Its.
26.11.2019 09.00 - 12.00 HK
27.11.2019 09.00 - 12.00 U-MT
03.12.2019 13.00 - 16.00 U-MT
04.12.2019 13.00 - 16.00 HK & U-MT

Further information

Toteutussuunnitelma täydentyy syksyllä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole läsnä opetuksessa, eikä suorita vaadittuja tehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tehtävät on tehty asianmukaisesti, ajoissa, opintokäyntikohteesta on ilmoitettu vikissä. Poissaolot on korvattu. Tekstistä on luettavissa se että opiskelija tunnistaa ja osaa nimetä vammaistyön käsitteitä ja ilmiöitä sosionomin näkökulmasta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisen lisäksi tekstistä voi lukea että opiskelijan osaaminen on jäsentynyttä, arvioivaa (reflektoivaa) ja soveltavaa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijan ote on em. mainittujen kriteerien lisäksi käsitteellistä, luovaa ja kehittävää (= laaja-alainen ilmiöiden ymmärrys).

Go back to top of page