Public Health Nursing of Adults and Elderly People (2 cr)
Code: 7K00BK66-3005
General information
- Enrolment period
- 30.05.2019 - 05.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.08.2019 - 29.09.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Emergency Care, Midwifery, Public Health Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Public Health Nursing
- Teachers
- Maija Korpikoski
- Hanna Viitala
- Paula Pajunen
- Person in charge
- Paula Pajunen
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Course
- 7K00BK66
Objectives (course unit)
Students
- understand the phases of adulthood and take advantage of health promotion knowledge in various life situations
- understand how changes in working life affect wellbeing of individuals and their neighbourhood, and are able observe them in various client situations
- use their knowledge of how ageing affects health and functional ability while meeting people in counselling situations
- support working age people and elderly people while taking care of their health and diseases and in various rehabilitation situations
- deepen their knowledge of national diseases, their prevention and health promotion in various client situations
- recognise indicators of social exclusion and clients at risk of social exclusion, such as the unemployed, migrants, and drop-outs, and are able to support their resources and functional capacity
Content (course unit)
- current national disease challenges
- adulthood and ageing as life periods
- deepening the contents of health counselling
- organisations as partners of public health nurses
- health care enterprise
Prerequisites (course unit)
Passed the courses of the clinical professional studies of the degree programme and Anatomy and Physiology (135 cr)
Location and time
vk 33-39/2019
Aikatauluun voi tulla lisäyksiä orientaatioon mennessä
Exam schedules
Tentin ajankohta: 26.9.19. Ajankohtaan voi tulla muutos, josta tiedotetaan orientaatiossa
Uusintatenttikäytänteet sovitaan orientaatiossa
Assessment methods and criteria
1. seminaarityö pienryhmissä, numeraalinen arviointi, pakollinen läsnäolo
2. koe , numeraalinen arviointi
3. tutoriaalit, hyväksytty / hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet voivat tarkentua orientaatioon mennessä
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luento
seminaarien työstäminen + esitysseminaari ( pakollinen)
tutoriaalit 2 lähtökohtaa
tentti
Opetusmenetelmät voivat täydentyä orientaatioon mennessä
Learning materials
Turku, R. 2007. Muutosta tukemassa. Valmentava elämäntapaohjaus. EDITA
Lyyra, T-M. ym. 2007. Vanheneminen ja terveys. EDITA
Käypähoitosuositukset:
kohonnut verenpaine
niskakipu
astma
diabetes
osteoporoosi
muistisairaudet
+ muu tunnilla sovittu /esitetty materiaali
Oppimateriaali voi täydentyä orientaatioon mennessä
Student workload
2 x 27 tuntia
seminaarin tekoa + esitysseminaari
4 tuntia luentoa + 4 tuntia ryhmänohjausteoriaa
Itsenäistä työskentelyä
pienryhmätyöskentely: 2 lähtökohtaa + itsenäinen työskentely
Ajankäyttö- ja kuormitustiedot voivat täydentyä orientaatioon mennessä
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
jaksoon liittyy 3 viikon harjoittelu aikuisten terveyden edistämisen/ ksh:n työpisteissä tai vaihdossa
Further information
seminaarit yöpareittain,
pakollinen seminaarinteon ohjaus, läsnäolo seminaarissa
erityisasiantuntijoiden luennot läsnäolovelvoite
Lisätiedot voivat tarkentua orientaatioon mennessä
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Seminaarityön arviointikriteerit
Kiitettävä
Seminaarityö herättää lukijan mielenkiinnon ja on ulkoasultaan siisti ja selkeä. Työ muodostaa mielenkiintoisen ja hyödyllisen kokonaisuuden valitusta aiheesta. Työn rakenne on johdonmukainen ja selkeä. Otsikot kuvaavat hyvin sisältörakenteita. Kieli on sujuvaa ja viimeisteltyä. Työ sisältää tiedon analysointia ja pohdintaa. Aihetta on käsitelty monipuolisesti, käyttäen hyödyksi ajankohtaisia artikkeleita sekä tuoreita tutkimuksia. Sisällöllisesti työ on kattava. Työn esittäminen seminaareissa mielenkiintoinen ja sujuva. Asiat esitetään loogisessa järjestyksessä, nostaen esiin työn kannalta merkityksellisiä ja tärkeitä asioita. Työn esittämistä on havainnollistettu ja onnistuttu saamaan valitusta aiheesta kiinnostava, mielekäs tietopaketti.
Hyvä
Työhön valittua aihetta on käsitelty hyvin ja asiasisältö on käyty läpi useiden hyvien lähteiden avulla. Työssä on vain vähän syventävää analyysia ja omaa pohdintaa. Työn kielellinen rakenne on hyvä. Seminaarityön esittäminen etenee johdonmukaisesti ja sen avulla nostetaan esiin keskeisimmät asiat valitusta aiheesta.
Tyydyttävä
Seminaarityöhön valittua aihetta on käsitelty pintapuolisesti. Aineisto on niukkaa tai yksipuolista vain muutamiin lähteisiin perustuvaa teoriatiedon esittelyä. Analyysin ja oman pohdinnan osuus työssä on erittäin niukkaa tai sitä ei ole ollenkaan. Seminaarityön esityksessä asiasisältö on käyty läpi heikosti. Esitykseen ei ole onnistuttu saamaan kiinnostavuutta, esityksen esittämisessä ilmenee muita ongelmia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Seminaarityön arviointikriteerit
Seminaarityöhön valittua aihetta on käsitelty pintapuolisesti. Aineisto on niukkaa tai yksipuolista vain muutamiin lähteisiin perustuvaa teoriatiedon esittelyä. Analyysin ja oman pohdinnan osuus työssä on erittäin niukkaa tai sitä ei ole ollenkaan. Seminaarityön esityksessä asiasisältö on käyty läpi heikosti. Esitykseen ei ole onnistuttu saamaan kiinnostavuutta, esityksen esittämisessä ilmenee muita ongelmia.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Seminaarityön arviointikriteerit
Hyvä
Työhön valittua aihetta on käsitelty hyvin ja asiasisältö on käyty läpi useiden hyvien lähteiden avulla. Työssä on vain vähän syventävää analyysia ja omaa pohdintaa. Työn kielellinen rakenne on hyvä. Seminaarityön esittäminen etenee johdonmukaisesti ja sen avulla nostetaan esiin keskeisimmät asiat valitusta aiheesta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Seminaarityön arviointikriteerit
Kiitettävä
Seminaarityö herättää lukijan mielenkiinnon ja on ulkoasultaan siisti ja selkeä. Työ muodostaa mielenkiintoisen ja hyödyllisen kokonaisuuden valitusta aiheesta. Työn rakenne on johdonmukainen ja selkeä. Otsikot kuvaavat hyvin sisältörakenteita. Kieli on sujuvaa ja viimeisteltyä. Työ sisältää tiedon analysointia ja pohdintaa. Aihetta on käsitelty monipuolisesti, käyttäen hyödyksi ajankohtaisia artikkeleita sekä tuoreita tutkimuksia. Sisällöllisesti työ on kattava. Työn esittäminen seminaareissa mielenkiintoinen ja sujuva. Asiat esitetään loogisessa järjestyksessä, nostaen esiin työn kannalta merkityksellisiä ja tärkeitä asioita. Työn esittämistä on havainnollistettu ja onnistuttu saamaan valitusta aiheesta kiinnostava, mielekäs tietopaketti.