Skip to main content

Thesis Seminar 2 (3 cr)

Code: 7S-58-3025

General information


Enrolment period
02.07.2019 - 31.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Kirsi Saarinen
Raija Yliniemi
Course
7S-58

Objectives (course unit)

Students
- can write and present their research plan
- can act as an opponent
- can write the abstract of the thesis in an appropriate style
- know how to use library services to find essential, current, and comprehensive references

Content (course unit)

- Revision of research methods
- Writing a research plan on the basis of an accepted idea paper
- Presenting a preliminary research plan in the seminar
- Acting as an opponent of one research plan
- Supplementing the research plan (comments from teacher, students, and working life supervisor)
- Searching for professional publications in Finnish and English from electronic databases and using them as references for the research plan and thesis (thesis workshop)
- Academic writing (1 cr): academic vocabulary and style, the structure and contents of thesis abstract, passive voice and other impersonal expressions

Exam schedules

Ei ole.
Tutkimussuunnitelma valmistuu yksilöllisesti - tavoitteena syksy 2019 lukujärjestyksen mukaan seminaarikerrat.Opinnäytetyöseminaari 2 jatkuu tammikuussa ja helmikuussa. Helmikuussa olisi hyvä, jos kaikilla on esitettynä tutkimussuunnitelma.

Assessment methods and criteria

Nimetyn opinnäytetyön ohjaajan hyväksymä tutkimussuunnitelma, tutkimussuunnitelman esittäminen sekä seminaareihin osallistuminen.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Seminaarit ja itsenäinen työskentely.

Learning materials

TAMK:n opinto-opas (opinnäytetyön ohjeistus),
Tabula-sivu OPINNÄYTETYÖ SOSIAALIALALLA -Tutkimussuunnitelmavaiheen materiaalit, keltainen paperi (opinnäytetyöprosessi)
LUETTAVA: Ronkainen ym. 2013. Tutkimuksen voimasanat. Sanoma pro. LUKU 2:SIVUT 35-49.
Yleinen tutkimuskirjallisuus
7S-46 Tutkimustyön perusteet ja tutkimusmenetelmät (17SO) -tabulasivu

Student workload

Kokonaisuus 3 op = 81 h.
Seminaarit 6 x 4 h = 24 + englanninkielinen tiedonhaku 4 h = 28 h = 1 op
Itsenäinen työskentely (suunnitelman laatiminen ja työelämäyhteydet + Tutkimustyön perusteiden integroidut osuudet tabulasta) 57 h = 2 op

Content scheduling

SEMINAARIKERRAT - tutkimusprosessin läpikäyntiä ja soveltamista omiin suunnitelmiin sekä alustavien tutkimussuunnitelmien esityksiä 18kaso-lukujärjestyksessä.

Completion alternatives

Pääsääntöisesti ei ole.

Practical training and working life cooperation

Tutkimussuunnitelman työstäminen yhdessä työelämätahon kanssa, tutkimusluvan hakeminen yhteistyökumppanilta tai sopimuksen tekeminen suunnitelman hyväksymisen jälkeen.

International connections

Aiheen mukaan tarvittaessa.

Further information

Opinnäytteen ohjaajat päätetään tutkimussuunnitelmaseminaari 2 aikana.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei osallistu lähikerroille tai esitä tutkimusuunnitelmaansa
- tutkimusuunnitelma ei täytä tutkimuksellisia vaateita kokonaisuutena

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

HYVÄKSYTTY
- tutkimussuunnitelman esittäminen sekä seminaareihin osallistuminen (6 kertaa).
- opinnäytetyön tarkoituksen ja tutkimuskysymysten, teoriaosan, toteutuksen ja aikataulutuksen sisältävän, johdonmukaisen kokonaisuuden muodostavan tutkimussuunnitelman tekeminen ja hyväksyminen nimetyn ohjaajan toimesta.

Go back to top of page