Design Project 1 (4cr)
Code: 5R00CE40-3005
General information
- Enrolment period
- 02.12.2018 - 31.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.01.2019 - 30.04.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Construction Architect
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Construction Architect
- Teachers
- Jaakko Aumala
- Minna Nyström
- Course
- 5R00CE40
Objectives (course unit)
Students can work as a member of a design team and understand the effect of own design as a part of larger entity.
Students can acquire information for designing simple buildings.
Students can design a simple building and make related plans.
Students are introduced to architectural design, construction materials and structures.
Content (course unit)
Basics of architectural design.
Use of construction information sources and information acquisition.
Design of master plan as team work.
Sketch designs for simple buildings.
Introduction to construction materials and structures.
Exam schedules
No exam
Assessment methods and criteria
Arvosana 0 - 5 osaamistason mukaan.
Vähintään 80% läsnäolo lähiopetustunneilla on pakollinen. Väli- ja loppukritiikkitilaisuudet ovat pakolliset, poissaoloon täytyy esittää painava syy. Harjoitustöiden palautuksen myöhastyminen alentaa arvosanaa.
Itsearviointi, opettajien arviointi ja vertaisarviointi kritiikkitilaisuuksissa.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Study project
At the beginning students will work in teams with students of IDEE and at the student works independently.
Also lectures, project seminars and critic seminars.
Learning materials
Will be announced during the course.
Student workload
The mimimum work load of the student is 27 hours / credit
Content scheduling
Will be announced during course
Completion alternatives
No alternative ways.
Practical training and working life cooperation
Possible visitor lecturers.
International connections
Possible visitor lecturers
Further information
Prerequisite: Basics of Design Work -course or equivalent (according to teacher's estimation)
Moodle environment Tabula will be used as material bank
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelija ei pysty hahmottamaan aiheen perusideoita eikä sen vuoksi pysty soveltamaan oppimaansa käytännön työhön. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Kokonaisuudesta näkyy, että käsiteltyihin asioihin ei ole paneuduttu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat tyydyttävästi.
Paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat hyvin.
Opiskelijalla on vain vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvää ja rakentavaa. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojakson toteutussuunnitelmassa käsitellyt asiat kiitettävästi.
Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa oivaltavasti harjoitustyöhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset.