Skip to main content

Introduction to Field (10 cr)

Code: 8T00DQ52-3001

General information


Enrolment period
10.06.2019 - 01.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 11.10.2019
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Hospitality Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Eija Reunanen
Marja-Liisa Timperi
Taija Karhe
Person in charge
Taija Karhe
Course
8T00DQ52

Objectives (course unit)

Students are able
- to build a conception of the field of business, its history and future
- to recognise the current elements (hygienia and cleanliness, design, nutrition, humanity and gastronomy)
- build their own understanding of the development of the field of business

Content (course unit)

WHAT know-how is needed in the service business today?
WHY is hospitality an essential part of the service?
HOW can I produce an excellent customer experience?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student can identify and can determine the special characteristics of the branch.
The student performs the given tasks with the help of the teamwork.
The student takes the responsibility for his own operation. The student identifies his social skill.
The student can give and can receive feedback.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student can compare and can analyse the special characteristics of the branch.
The student can work responsibly in the cooperation and it be ready to develop its social skills.
The student can give and can receive feedback actively and constructively.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student can analyse the branch and the development needs of the operation widely. Student the part connects forth the brought matters to a vocational context.
The student can work responsibly, flexibly and constructively in the cooperation. The student develops both own and the interaction of the group. The student can give and can receive feedback actively and constructively.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Harjoitukset
Tiimityöskentely
Esitykset
Yritysvierailut
Tiedonhaku (haastattelut, havainnoinnit)
Essee

Learning materials

Sovitaan kurssin alussa.

Student workload

10 op *27 h = 270 tuntia opiskelijan työtä

Ajankäyttö tehtäviin:
Yritysanalyysi ja palvelupolku 5 op
Kirjallisuus 3 op
Essee ja ympäristöpassi 2 op

Content scheduling

Lähiopetuskerrat kerrotaan opintojakson alussa ja ne löytyvät Tabulasta.

Completion alternatives

AHOT: Suorituksena tentti.

Practical training and working life cooperation

Tehtävä, jossa vuoropuhelu työelämän kanssa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä toimialan erityispiirteitä.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä tiimityöskentelyn avulla.
Opiskelija ottaa vastuun omasta toiminnastaan. Opiskelija tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa vertailla ja jäsentää toimialan erityispiirteitä.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa analysoida laaja-alaisesti toimialaa ja toiminnan kehittämistarpeita. Opiskelija osa yhdistää esille tuodut asiat ammatilliseen kontekstiin.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti. Opiskelija kehittää sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja rakentavasti

Go back to top of page