Future Research, Foresight and Innovation (5 cr)
Code: NY00EC57-3003
General information
- Enrolment period
- 15.05.2019 - 05.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.09.2019 - 14.11.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Educations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Student
Knows the social service system and its changing functional environment and recognizes their development needs
Knows the core legal basis and management principals of social work and sevices
Has abilities for critical analysis of societal and global changes and their social impacts
Is able to apply forecasting information and methods in planning fo r evolving social and health services
Content (course unit)
Global and local challenges for social policy and social services
Functional environment and legislative basis of social services
Production models and management principals of social services
Structural reforml and regional development of services
Forecasting and future research in planning social and heath services
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Has basic knowledge of futures research, its concepts, process and its methods. The student is able to apply some methods in practice.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
In addition to previous: The student has ability to apply futures research methods in a versatile and analytical way in practice. Is able to analyse the possibilities and challenges in futures research.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
In addition to previous the student shows creativity and innovatiness in applying futures research and is also able to analyze the approach critically.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Dissmissed
The student does not know the concepts related to futures research and the process and methods of basics of futures research and is not able to apply them. Has not finished assignments or they have not been completed.
Location and time
Aloitus 6.9 12.30 - 15.30 Johdantoluennot, materiaali ja pienryhmien muodostaminen - harjoitustyön aiheen valinta
5.10. 8.30 - 15.30 Tulevaisuustaulukko ja skenaariomenetelmä ja lateraalisen ajattelun taidot
14.11 8.30 - 15.30 Skenaarioesittelyt ja arvioinnit, ennakointi- ja tulevaisuudentutkimuksen menetelmiä ja niiden soveltamista, ennakointi ja strategia
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin perusteet:
Peste-analyysi 1/3
Tulevaisuustaulukko ja skenaariot 1/3
Reflektiotyö 1/3
Luovaan ajatteluun liittyvä keskustelutehtävä (hyväksytty-hylätty)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, pienryhmäharjoitukset ja sovellustehtävät. Sovellustehtävät tehdään pienryhmissä, jotka muodostetaan ensimmäisellä tapaamiskerralla.
Learning materials
Tabulassa materiaalia sekä lisälukemistovinkkejä
Completion alternatives
Ei ole. Poissaolot korvattava
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tulevaisuudentutkimuksen ja ennakoinnin perusteita ei hallita eikä osata soveltaa. Ei ole palauttanut osatehtäviä tai palauttanut ne puutteellisesti. Ei ole osallistunut ryhmätyöhön tai osallistunut puutteellisesti.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tyydyttävä: Osoittaa tietävänsä tulevaisuuden ennakointiprosessin perusteet ja osaa soveltaa erilaisia luovan ajattelun ja kehittämisen menetelmiä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi kyky soveltaa monipuolisesti ja analyyttisesti arvioiden tulevaisuustutkimuksen ja ennakointiprosessin menetelmiä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisten lisäksi osoittaa luovuutta ja innovatiivisuutta tehtävissään ja osaa pohtia teemaa myös kriittisesti.