Strategy and Change Management, as well as Communication (5 cr)
Code: NY00EC63-3001
General information
- Enrolment period
- 19.11.2018 - 10.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.01.2019 - 31.05.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Educations
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Kai Hintsanen
- Hannele Laaksonen
- Marjo Räsänen
- Person in charge
- Merja Sinkkonen
- Course
- NY00EC63
Objectives (course unit)
Student
Understand the importance of the values, mission and vision in strategic management
Know the criteria and methods of strategic management
Know the strategy process and affecting factors
Able to apply strategic management in their own domain and in organization
Understand the importance of the organizational communication in strategic management
Manages the appropriate communication channels
Understand the importance of communication in strategic change management
Content (course unit)
235/5000
- Mission, values, vision, strategy
- Strategy Process
- Strategic management
- Change Management
- The balanced scorecard (BSC)
- Implementation and communication strategy
- Learning organization
- Organizational, managerial and customer communication
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student is able to identify and define the key concepts and contents related to strategic management and communication.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student is able to apply the essential contents of strategic management and communication at work organizations and companies.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is able to analyze strategic management and communication entities and combine them with professional context
Location and time
Kurssin alkuorientaatiossa 24.1.19 klo
Exam schedules
Kurssi suoritetaan oppimistehtävien avulla, ei sisällä tenttiä. Jatkuva näyttö osallitumalla aktiivisesti kurssin tehtäviin ja keskusteluihin.
Evaluation methods and criteria
Numeerinen arviointi 1-5. Ennakkotehtävä, kurssin tehtävät ja vertaisarvionti sekä osallistumisen aktiivisuus.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Opintojakson alkuorientaatio TAMKissa ...., alkuinfo tai mahdollisesti infovideo.
Tämä on verkko-oppimisena toteutettava kurssi, joka sisältää itsenäistä opiskelua, tiimityöskentelyä, ryhmäkeskusteluja verkossa ja yritysvierailuja (1-2), jotka toteutuvat yksin ja ryhmässä. Kurssilla hyödynnetään vertaisoppimista ja -arviointia. Opintojakso alkaa jo ennen infoa ennakkotehtävällä, jonka toteutusaika on 14.1-25.1.19
Learning materials
Tero Vuorinen 2014. Strategiakirja 20 työkalua. Helsinki: Talentum. KURSSIKIRJA
Risto Harisalo 2010. Organisaatioteoriat. Tampere: Tampereen yliopistopaino Oy. Sivut 237-263.
Laaksonen & Ollila 2017. Lähijohtamisen perusteet terveydenhuollossa. Keuruu: Otavan Kirjapaino Oy (ilmestyy 1/2017). (e-kirja), sivut 10-29.
Kaplan S. & Norton. D 2009. Strategiaverkko. Helsinki: Gummerus.
Kaplan, Robert S. & Norton David P. 2002. Strategialähtöinen organisaatio. Jyväskylä: Gummerus.
Karlöf, Bengt 2004. Strategian rakentaminen, sisältö ja välineet. Helsinki Edita.
Karlöf. B. 2004. Johtamisen näkökulmat peruskäsitteitä ja malleja. Helsinki: Edita. (peruskäsikirja)
Niemi, T., Nietosvuori, L. & Virikko H. 2006. Hyvinvointialan viestintä. Helsinki: Edita Prima.
Rampersad H. 2003. Total Performance Scorecard. Helsinki: Tammer-Paino Oy.
Santalainen T. 2006. Strateginen ajattelu. Helsinki: Gummerus.
Strandman, K. 2009. Se vain ilmestyi - vuorovaitukseen perustuva strategian viestintä kuntaorganisaatiossa. Akateeminen väitöskirja, Lapin yliopisto. Tampere: Juvenens Print.
Virtanen, P. & Stenvall J. 2010. Julkinen johtaminen. Helsinki: Tietosanoma Oy.
Åhman, Helena & Runola, Jyrki. Strategia on kuollut? Eläköön tulevaisuus. 2006. Edita.
Åberg, L. 2006. Johtamisviestintä. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Artikkeleita:
Kachaner, Nicolas, King Kermit & Stewart Sam 2016. Four best practices for strategic planning. Strategy & Leadership, vol 44 no 4 2016, pp 26-31.
Narayanan V.K & Fahey Liam 2013. Seven management follies that threaten strategic success. Strategy & Leadership vo 41, no 4 2013, pp 24-29.
Groh, Maximillian 2014. Strategic management in time of crisis. American Journal of Economics and Business Adminstration 6(2): 49-57, 2014.
Student workload
Orientaatio 1 h, itsenäinen työskentely yksin/tiimissä 134 h.
Content scheduling
1. kokonaisuus: Missio, arvot, visio, strategia
2. kokonaisuus: Strategiaprosessi, Strateginen johtaminen, Strategian toimeenpano ja viestintä
3. kokonaisuus: Prosessijohtaminen
4. kokonaisuus: muutosjohtaminen ja viestintä
Practical training and working life cooperation
Ennakkotehtävä omasta organisaatiosta tai muusta vastaavanlaisesta organisaatiosta omalta alalta. Yritysvierailu kurssin aikan yksin tai ryhmässä valittuun organisaatioon/yritykseen.
Further information
Tehtävät on aikataulutettu kurssiviikoille. Tiimeihin jakaantuminen ja tiimitehtävien suunnittelu tapahtuu aloituksen orientaatiotunneilla. Mikäli et ole tällä hetkellä töissä, pohdi alustavasti oman alasi organisaatiota, missä sinulla olisi mahdollisuus toteuttaa annetut tehtävät.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa tunnistaa ja määritellä strategiseen johtamiseen ja viestintään liittyvät keskeiset käsitteet ja sisällöt.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa soveltaa strategisen johtamisen ja viestinnän keskeisiä sisältöjä työorganisaatioissa ja yrityksissä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa analysoida strategisen johtamisen ja viestinnän kokonaisuuksia ja yhdistää niitä ammatilliseen kontekstiin.