Skip to main content

Futures Research, Foresight and Innovation (5 cr)

Code: NY00EC57-3001

General information


Enrolment period
19.11.2018 - 24.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.01.2019 - 05.04.2019
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Educations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Koivula
Mika Boedeker
Person in charge
Merja Sinkkonen
Course
NY00EC57

Objectives (course unit)

Student
Knows the social service system and its changing functional environment and recognizes their development needs
Knows the core legal basis and management principals of social work and sevices
Has abilities for critical analysis of societal and global changes and their social impacts
Is able to apply forecasting information and methods in planning fo r evolving social and health services

Content (course unit)

Global and local challenges for social policy and social services
Functional environment and legislative basis of social services
Production models and management principals of social services
Structural reforml and regional development of services
Forecasting and future research in planning social and heath services

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

Has basic knowledge of futures research, its concepts, process and its methods. The student is able to apply some methods in practice.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

In addition to previous: The student has ability to apply futures research methods in a versatile and analytical way in practice. Is able to analyse the possibilities and challenges in futures research.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

In addition to previous the student shows creativity and innovatiness in applying futures research and is also able to analyze the approach critically.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Dissmissed
The student does not know the concepts related to futures research and the process and methods of basics of futures research and is not able to apply them. Has not finished assignments or they have not been completed.

Location and time

Aloitus Pe 25.1 12.30 - 15.30 Johdantoluennot, materiaali ja pienryhmien muodostaminen - harjoitustyön aiheen valinta
Pe 22.2. 8.30 - 15.30 Tulevaisuustaulukko ja skenaariomenetelmä ja lateraalisen ajattelun taidot
To 21.3 8.30 - 15.30 Skenaarioesittelyt ja arvioinnit, ennakointi- ja tulevaisuudentutkimuksen menetelmiä ja niiden soveltamista, ennakointi ja strategia

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin perusteet:
Peste-analyysi 1/3
Tulevaisuustaulukko ja skenaariot 1/3
Reflektiotyö 1/3
Luovaan ajatteluun liittyvä keskustelutehtävä (hyväksytty-hylätty)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, pienryhmäharjoitukset ja sovellustehtävät. Sovellustehtävät tehdään pienryhmissä, jotka muodostetaan ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Learning materials

Tabulassa materiaalia sekä lisälukemistovinkkejä

Completion alternatives

Ei ole. Poissaolot korvattava

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tulevaisuudentutkimuksen ja ennakoinnin perusteita ei hallita eikä osata soveltaa. Ei ole palauttanut osatehtäviä tai palauttanut ne puutteellisesti. Ei ole osallistunut ryhmätyöhön tai osallistunut puutteellisesti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tyydyttävä: Osoittaa tietävänsä tulevaisuuden ennakointiprosessin perusteet ja osaa soveltaa erilaisia luovan ajattelun ja kehittämisen menetelmiä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisen lisäksi kyky soveltaa monipuolisesti ja analyyttisesti arvioiden tulevaisuustutkimuksen ja ennakointiprosessin menetelmiä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Edellisten lisäksi osoittaa luovuutta ja innovatiivisuutta tehtävissään ja osaa pohtia teemaa myös kriittisesti.

Go back to top of page