Skip to main content

English for Social Services (3 cr)

Code: 7S-4-3029

General information


Enrolment period
04.06.2019 - 31.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 15.12.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Kirsi Saarinen
Course
7S-4

Objectives (course unit)

Students:
- have cultural awareness and sensitivity so that they can mediate between own and foreign cultures
- master the key terminology of social and health care so that they can make use of professional English literature in their work and professional growth
-can present a social work unit or project and describe the work of a Bachelor of Social Services
- can explain the principles of Finnish social services and income security
- can explain their education
- can write work related texts in neutral and formal style (e.g. e-mail, CV)
- can maintain, develop and assess their own language skills

Content (course unit)

Content
- face- to- face situations and appropriate language and register
the work and clientele of a Bachelor of Social Services
- Finnish social services and income security
Education
visits to social work units and presentations
authentic professional texts and key terminology of social and health care
business letter, cv and e-mail
- business calls

Exam schedules

Suullinen esitelmä viikko 50 erillisen aikataulun mukaa
Kirjallinen koe: sähköinen tentti viikon 50-51 aikana oman aikataulun mukaan.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus.
Lähiopetus, yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely, itsenäiset tehtävät

Learning materials

-Saarinen & Saarinen 2008 (tai uudempi painos). Way to Welfare. English for Social Services. Keuruu:Otava.
-opettajan materiaali

Further information

Opetus alkaa ke 11.9.2019 klo 13.00

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-selviytyy rutiiniluonteisissa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, cv, omasta työstä kertominen)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi, kun saa valmistella sitä riittävän kauan apuneuvoja ja valmista materiaalia käyttäen
-käyttää sosiaali- ja terveysalan perussanastoa
-ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat sosiaali- ja terveysalan teksteistä
Lingvistinen osaaminen:
-Selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-ääntää ymmärrettävästi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. suullinen ja kirjallinen raportointi)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen suppeasti mutta selkeästi
-käyttää ja ymmärtää keskeistä sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat sosiaali- ja terveysalan teksteistä ilman apuvälineitä
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee ammattialaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääsääntöisesti oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, palaverit)
-osaa esitellä esim. oman alan toimipisteen jäsentyneesti ja vakuuttavasti asianmukaisella tyylillä
-käyttää ja ymmärtää vaativaakin sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää sekä pääkohdat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
-kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ääntää luontevasti ja selkeästi

Go back to top of page