Skip to main content

Digitalization (3cr)

Code: 4A00DP69-3002

General information


Enrolment period
26.11.2018 - 06.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.01.2019 - 31.03.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Harri Saarinen
Person in charge
Harri Saarinen
Course
4A00DP69

Objectives (course unit)

Hyvän suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa esittää kattavan ja analyyttisen kokonaiskuvan digitalisaatiosta 1940-luvulta tähän päivään ja odotettavissa olevana kehityksenä.
Hän osaa erotella digitalisaatiokehityksestä jo tapahtuneita ja odotettavissa olevia muutoksia toimintatapoihin sekä mahdollisuuksineen että riskeineen.
Hän ymmärtää asioiden internetin eli IoT:n mukana tulevia mahdollisuuksia ja myös riskejä. Hän osaa ottaa kantaa mahdollisuuksien kasvattamiseen entisestään, toiminnan tehostumiseen, laadun parantamiseen ja riskien pienentämiseen.

Hyväksytyn suorituksen osaamistavoitteet:
Opiskelija ymmärtää digitalisaatiota odotettavissa olevana kehityksenä.
Hän ymmärtää pääasioita siitä, miten digitalisaation odotetaan muuttavan maailmaa ja toimintatapoja.
Hän ymmärtää, mitä asioiden internet eli IoT tarkoittaa.

Content (course unit)

Opintojakson sisältö
Ydinkysymyksiä sisällöstä:
Mitä digitalisaatiossa oikein on kysymys?
Digitalisaatio vs. digitointi?
Mitä digitalisaatio mahdollistaa?
Millä tavoin digitalisaatio muuttaa koko yhteiskuntaa?

Location and time

Spring 2019, Tampere

Exam schedules

N/A

Assessment methods and criteria

Points are given from tasks. Total number of points determines the grade.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Independent work, participation in online discussions, learning diary

Learning materials

Material coming to Tabula -learning platform
Internet-publication:
Alfame: Digitalisaatio-opas
Literature:
Järvinen, Petteri: Yksityisyys – turvaa digitaalinen kotirauhasi. Docendo 2010
Järvinen, Petteri: Salausmenetelmät. Docendo 2002
Utti, Jaana: Uuden työn yhteiskunta. Sun Innovations 2016

Student workload

80 hours of student work.

Content scheduling

Periodicity of content:
• Theme 1 will be opened
• Theme 2 will be opened
• Theme 3 will be opened
• Theme 4 will be opened
• Theme 5 will be opened
• Theme 6 will be opened
• Theme 7 will be opened
Each theme is open exactly one calendar month – that means
• Theme 1 will be closed
• Theme 2 will be closed
• Theme 3 will be closed
and so on.
Conclusion and course feedback in

Completion alternatives

N/A

Practical training and working life cooperation

N/A

International connections

N/A

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

No proper understanding of the development, impact and opportunities of digitalization.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Caring understanding of the development, impact and opportunities of digitalization. Not much of own ideas of opinions.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

A good, structured understanding of the development, effects and opportunities of digitalization. Own thoughts and opinions are evident.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

An excellent, highly structured and profound understanding of the development, impact and potential of digitalization. Own thoughts and opinions are strongly highlighted. There are many sensible and feasible ideas.

Go back to top of page