Skip to main content

Orientation to Physiotherapy Education (4 cr)

Code: 7F00EB32-3001

General information


Enrolment period
01.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.08.2019 - 30.08.2019
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Physiotherapy
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
42 - 42
Degree programmes
Degree Programme in Physiotherapy
Teachers
Marja-Leena Lähteenmäki
Maria Maljanen
Tapio Yrjölä
Ilkka Piiroinen
Päivi Lukin
Pirjo Lehto
FYSIO Luennoitsija
Liisa Mannisenmäki
Tiina Pystynen
Small groups
Tutorryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä 3 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Tutorryhmä 4 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
Tutorryhmä 1
Tutorryhmä 2
Tutorryhmä 3
Tutorryhmä 4
Harjoitusryhmä A
Harjoitusryhmä B
Course
7F00EB32

Objectives (course unit)

Student
- gets familiar to physiotherapy education in TAMK and know the services offered by TAMK in supporting learning
- begins to work according to problem based learning framework.
- knows the outlines of physiotherapy and physiotherapy education history
- can define physiotherapy, physiotherapy process and describe the work of a physiotherapist
- knows the basic ethical values in health care and is aware of his/her own values
- knows the professional ethical guidelines and principles of the physiotherapy profession
- knows how to use the basic ICT programs.

Content (course unit)

- TAMK
- physiotherapy education
- learning, problem based learning and learning styles
- ethics in physiotherapy
- physiotherapy, work of physiotherapy
- basics of MS Word, PowerPoint and Excel

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

A passed mark is the result when the student has:
- participated actively in the orientation lessons, tutorial sessions, and panel work.
- demonstrated the ability to use basic computer programs.
- done a written portfolio assignment in which they look at their own expectations in terms of skills and education.

A failed mark is the result when the student has:
- not been actively involved in studying.
- not demonstrated capability in basic IT-tasks.
- not finished their portfolio assignment or the assignment does not include reflection of the student’s prior knowledge.

Assessment methods and criteria

Opintojakson aikana toteutuu anatomian alkukoe, joka on 30.8. kello 8.30-10.00.
Tietotekniikan lähtötasotesti on 16.8. kello 12.30-15.45.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Luennot, harjoitustunnit
Tutoristunnot
Itsenäinen työskentely
Paneeli
Portfolio (kirjallinen työ, osa 1)
Tietotekniikan alkukoe

Learning materials

Kauranen Kari.2017. Fysioterapeutin käsikirja. Sanoma Pro Oy.
Talvitie Ulla, Karppi Sirkka-Liisa ja Mansikkamäki Tarja.2006. Fysioterapia. Edita Prima Oy.
Fysioterapian tutkinto-ohjelman opetussuunnitelma 2019, TAMK.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija saa suoritusmerkinnän opintojaksosta, kun hän on osallistunut tutoristuntoihin ja paneeliin.
Opiskelijan pitää osallistua myös harjoitustunteihin eli psykologinen näkökulma fysioterapiaan ja tiedonhallinta sekä orientaatiotunnille.
Opiskelijan pitää suorittaa hyväksytysti tietotekniikan alkukoe. Jos opiskelija ei saa tietotekniikan alkukoetta hyväksytysti suoritettua hän osallistuu myöhemmin järjestettäville tietotekniikan tunneilla ja osoittaa sitten myöhemmin osaavansa ko. asiat.
Opiskelija tekee ja tallentaa Tabulaan ensimmäisen osion portfoliosta eli 1A "Minä fysioterapeuttikoulutuksen alussa".

Go back to top of page