Skip to main content

Client Service and Guidance in Biomedical Laboratory Science (3 cr)

Code: 7B00CU86-3004

General information


Enrolment period
26.11.2018 - 25.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2019 - 20.05.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Marja Kuparinen
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Small groups
Pienryhmä A (Size: 18 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä B (Size: 18 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä A
Pienryhmä B
Course
7B00CU86

Objectives (course unit)

- recognize their personal way of interaction and strengths as well as development challenges in interaction situations
- know principles of good client service
- act constructively, in a target-oriented manner and suitably in professional interaction situations and work communities
- recognize education and guidance needs of clients, patients and multiprofessional work groups
- can plan, implement and evaluate education and guidance situations needed in clinical laboratory work
- can produce guidance material
- can consider client orientation and support clients’ own activity
- recognize information issues of their own professional field
- are aware of the meaning of professional growth and expertise development

Content (course unit)

Interaction styles and ways, non-verbal communication
Professional communication, acting in work community
Good client service
Meeting diverse clients of various ages
Communication in challenging interaction situations
Learning, different theories of learning, learning styles
Guidance of clients, students and health care professionals
Guidance and patient instruction material
Planning, implementation and evaluation of education events
Giving and receiving of feedback and evaluation
Professional development

Location and time

ks. toteutussuunnitelma

Exam schedules

21.2. iltapäivä varsinainen koe (ryhmäkoe)
Mahdolliset uusinnat yksilökokeena Examissa.

Evaluation methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen välttämätöntä. Pohdintatehtävien työstäminen ja tulosten raportointi mahdollisesta lähiopetus-poissaolosta huolimatta. Opintojakson numeerinen arvosana muodostuu kokeen arvosanasta ja parityönä tehdystä asiakaspalvelutehtävästä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tehtävät, yhteistoiminnallisesti lähitunneilla ja itsenäisenä opiskeluna., Luento, opetuskeskustelut ja harjoitukset.

Learning materials

Tunneilla käsitelty materiaali.
Mäkisalo-Ropponen, M. 2012. Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveyslalla.Kyngäs,
Eloranta, T ja Virkki, S. 2011. Ohjaus hoitotyössä.Tammi.

Student workload

36 t/opisk lähiopetusta
45 t/ itsen.opiskelua

Content scheduling

Järjestöpäivä
Tavoitteet, toteutuksen suunnittelu
Itsenäinen reflektiopäiväkirja
Asiakaspalvelu/ohjaustehtävän purut
POLAMK Väkivaltaisen asiakkaan kohtaaminen
Opetus ja ohjaus bioanalyytikon työssä
Opetus ja ohjaus tehtävien työstäminen/ Itsenäinen opiskelu
Ryhmäkoe
Annettujen tehtävien työstäminen.

Completion alternatives

AHOT

Practical training and working life cooperation

.

International connections

--

Further information

Toteutuu osin yhteistyössä terveysalan muiden opiskelijoiden kanssa
Opintojakso sisältää harjoittelua

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut opintojaksolle, suorittanut annettuja tehtäviä tai koetta hyväksytysti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

• Opiskelija tietää vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä.
Opiskelija tunnistaa omia vuorovaikutus-toimintatapojaan ja pyrkii kehittämään omia toimintatapojaan.
Opiskelija tietää mitä asioita tulee huomioida kun suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan bioanalyytikon työssä tarvittavia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija tietää mitkä asiat ovat olennaisia asiakkaille tuotetun materiaalin tuottamisessa
Opiskelija osaa ottaa huomioon asiakkaan ja pyrkii sopeuttamaan toimintaansa asiakkaan tarpeisiin
Opiskelija tuntee omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittymisessä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä ja pystyy pääosin huomioimaan näitä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija tunnistaa omia vuorovaikutus-toimintatapojaan sekä omat vahvuutensa ja kehittämishaasteensa erilaisissa kohtaamistilanteissa.
Opiskelija haluaa kehittää vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitojaan osana omaa ammattitaitoaan.
Opiskelijalla on valmiuksia tunnistaa asiakkaiden, potilaiden ja moniammatillisen työryhmän jäsenten opetus- ja ohjaustarpeita
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida bioanalyytikon työssä tarvittavia tavallisimpia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija osaa analysoida ohjauksessa tarvittavaa materiaalia
Opiskelija osaa ottaa huomioon asiakaslähtöisyyden
Opiskelija osaa jakaa tietoa oman alansa perusasioista
Opiskelija tuntee omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen
Opiskelija on selvillä ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittämisen merkityksestä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tuntee vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä ja osaa huomioida nämä toimiessaan erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija tuntee omia vuorovaikutus-toimintatapojaan sekä omat vahvuutensa ja kehittämishaasteensa erilaisissa kohtaamistilanteissa.
Opiskelija osaa ja haluaa kehittää vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitojaan osana omaa ammattitaitoaan.
Opiskelija omaa valmiuksia tunnistaa asiakkaiden, potilaiden ja moniammatillisen työryhmän jäsenten opetus- ja ohjaustarpeita
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida bioanalyytikon työssä tarvittavia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija osaa tuottaa ohjauksessa tarvittavaa materiaalia
Opiskelija osaa huomioida asiakaslähtöisyyden ja tukea ohjattavan omaa aktiivisuutta ja vastuullisuutta
Opiskelija osaa tiedottaa oman alansa asioista
Opiskelija sisäistää omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen
Opiskelija on selvillä ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittämisen merkityksestä

Go back to top of page