Professional Swedish for Biomedical Laboratory Science, Oral (2 cr)
Code: 7B00CM17-3007
General information
- Enrolment period
- 18.12.2018 - 13.02.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.02.2019 - 12.04.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Objectives (course unit)
Students
- in interviewing patients can ask for the key information needed for successful sampling
- can guide diverse patients in the most common sampling situations and other examinations of biomedical laboratory science
- can communicate in Swedish as regards typical work tasks of biomedical laboratory scientists in multiprofessional work communities
- can develop their language skills in their special field using diverse learning tools
- attain such oral Swedish skills as are required by the university of applied sciences legislation and that are necessary for practising the profession
Content (course unit)
Initial interview
Sampling situations
Guidance of patients in preparing for sampling and examinations
Guidance of patients during sampling and examinations
Key biomedical laboratory science terminology
Authentic texts in the field
Prerequisites (course unit)
General upper secondary school syllabus for B-language or equivalent skills
Common European Framework of Reference for Languages, level B1
Exam schedules
Kirjallinen tentti: ke 10.04.2019 klo 8.30-10.00
Suullinen tentti: ke 10.04.2019 klo 14.30-16.00 tai to 11.04.2019 klo 12.00-16.00 tai pe 12.04.2019 klo 8.30-10.00 erillisen aikataulun mukaan, joka sovitaan yhteisesti kurssilla.
Evaluation methods and criteria
Arviointi T1-3 ja H4-5. Läsnäolovelvoite 80 % lähiopetuksesta. Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, suulliset harjoitukset ja suullinen tentti. Opintojaksopalaute on pakollinen osasuoritus.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lähiopetus
itsenäinen verkko-opiskelu
yhteistoiminnallinen oppiminen
harjoitukset
tentti
Learning materials
Opettajan jakamat ja ryhmän itsensä tuottamat materiaalit Tabulassa.
Student workload
Lähioppimiskerrat (yht. 30 h molemmilla kursseilla). Läsnäolovelvollisuus on 80 % lähioppimiskerroista. Itsenäinen työskentelyosio (keskimäärin n. 50 h) sisältää tunneilla käsiteltyihin osa-alueisiin liittyvät kotitehtävät ja tentteihin valmistautumisen.
Completion alternatives
Tarjolla ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Further information
HUOM! Kurssit: Yrkessvenska för bioanalytiker, muntlig ja Yrkessvenska för bioanalytiker, skriftlig pidetään limittäin, mutta arvosanat annetaan erillisinä.
Ensimmäinen kontaktikerta: pe 1.2.2019 klo 8.30-10.00.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 1
TYYDYTTÄVÄ 1
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi ja lyhyesti koulutuksestaan, harjoittelustaan ja työkokemuksestaan.
- Opiskelija ymmärtää pääasiat alan teksteistä sanakirjaa käyttäen.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä pääosin ymmärrettävästi, mutta lyhyesti työyhteisölle tyypillisissä vuorovaikutustilanteissa
OHJAUS:
- Opiskelija osaa antaa yksinkertaisia ohjeita asiakkaille.
- Opiskelija osaa kysyä haastattelutilanteissa yksinkertaisia kysymyksiä, mutta vastauksen ymmärtäminen saattaa tuottaa vaikeuksia (näytteenottotilanteet).
- Opiskelija osaa käyttää alan perussanastoa.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TYYDYTTÄVÄ 3
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa selkeästi koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija ymmärtää pääasiat alan teksteistä ilman apuvälineitä.
- Opiskelija kykenee hankkimaan tietoa alan julkaisuista (lehdet).
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä riittävän selkeästi työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.
OHJAUS:
- Opiskelija osaa kertoa keskeisimmät ohjeet asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa tarkentavia kysymyksiä ja vastata ennakoimattomiin kysymyksiin (näytteenottotilanteet).
- Opiskelija osaa käyttää keskeistä alan sanastoa ja käsitteitä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
HYVÄ 5
AMMATILLISEN OSAAMISEN ESITTELY JA TIEDONHANKINTA:
- Opiskelija osaa kertoa sujuvasti ja monipuolisesti koulutuksestaan, harjoittelustaan, työkokemuksestaan ja osaamisestaan.
- Opiskelija ymmärtää vaativia alan tekstejä ilman apuvälineitä.
- Opiskelija osaa hyödyntää alakohtaisia artikkeleita ja muita alan julkaisuja.
TYÖYHTEISÖN VIESTINTÄ:
- Opiskelija osaa viestiä itsenäisesti ja monipuolisesti työyhteisölle tyypillisissä tilanteissa.
OHJAUS:
- Opiskelija osaa viestiä sujuvasti asiakkaan ohjaustilanteissa.
- Opiskelija osaa esittää haastattelutilanteissa laajempia vastauksia vaativia lisäkysymyksiä ja vastata kysymyksiin ilman suurempia vaikeuksia (näytteenottotilanteet).
- Opiskelija osaa käyttää vaativaa alan sanastoa ja käsitteitä.