Skip to main content

Laboratory Works of Physics (3 cr)

Code: 5N00BC76-3072

General information


Enrolment period
26.11.2018 - 11.01.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2019 - 26.04.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Educations
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in ICT Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Reijo Manninen
Jarmo Lilja
Person in charge
Reijo Manninen
Course
5N00BC76

Objectives (course unit)

Students are able to
- make controlled measurements
- make plans of measurements
- evaluate reliability of measurements
- evaluate importance of measurements

Content (course unit)

Measurements of students own technical area
Reporting of laboratory works made
Project learning applications

Prerequisites (course unit)

Basics of Measuring and Reporting

Exam schedules

Tenttiä ei ole.

Evaluation methods and criteria

- Arviointi perustuu laboratoriotöiden arvioinnin keskiarvoon.
- Yksityiskohtaiset arviointiperusteet dokumentissa Labran arviointi, löytyy Tabulasta.
- Osallistuttava lähiopetukseen, pakollista kaikkiin mittauksiin, ohjaus- ja palautetunneille.
- Työt mitataan työpareittain
1) Ohjatut työt (yhteensä 4 kpl)
- palautetaan 2 henkilökohtaista raporttia, suositus. Henkilökohtaisia raportteja ei voi tehdä työparin kanssa samoista töistä. Raportit voi tehdä myös yhdessä jolloin palautetaan 4 yhdessä tehtyä raporttia.
- arvioidaan arvosanoin 0-5
2) Itse suunniteltu ja toteutettu työ
- työparin kanssa yhteisvastuullinen työ
- työstä tehdään mittaussuunnitelma, joka hyväksytetään ohjaavalla opettajalla
- palautetaan lyhyt tulosraportti (tarvittaessa) ja posteri sekä posteri esitellään
- arvioidaan arvosanoin 0-5
* Selostukset palautetaan Tabulaan 2 viikon kuluessa.
* Palautuksen lykkääntyminen vaikuttaa heikentävästi arvosanaan (1/2 arvosanaa / viikko).
* Selostus palautettava viimeistään 4 viikon kuluttua kyseisestä mittauskerrasta lukien.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus, laboratoriotyöskentely, ryhmätyöskentely, raportti/työselostus, posteri, esitelmä.

Learning materials

- Arminen,..: Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka 1998 tai uudempi.
- TAMKin kirjallisten töiden raportointiopas.
- MRP-kurssin materiaali
- Työohjeita Tabulassa

Student workload

Lähiopetus n. 33 h. Opiskelijan itsenäinen työskentely n. 37 h

Content scheduling

Tämä löytyy Tabulasta.

Further information

Alternative ways for project learning implementations

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole palauttanut raportteja tai mittauksia on tekemättä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa fysiikkaan ja omaan alaan liittyviä mittaustehtäviä, tosin hän saattaa tarvita tähän opettajan tai toisen opiskelijan ohjausta. Opiskelija osaa raportoida mittaustulokset TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti. Raportointi saattaa kuitenkin olla tyyliltään haparoivaa.
Arvioitavien raporttien yksityiskohtaisemmat arviointikriteerit on esitetty taulukkomuodossa dokumentissa Labra-arviointi, löytyy Tabulasta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa fysiikkaan ja omaan alaan liittyviä mittaustehtäviä. Opiskelija osaa raportoida mittaustulokset TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti siten, että raporissa on esitetty työn kannalta kaikki oleellinen siten, että raportista muodostuu ehjä, luettava ja kattava kokonaisuus.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa itsenäisesti suunnitella ja toteuttaa fysiikkaan ja omaan alaan liittyviä mittaustehtäviä. Opiskelija osaa raportoida mittaustulokset TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjeen mukaisesti siten, että raporissa on kokonaisvaltaisesti esitetty työn kannalta kaikki oleellinen siten, että raportista muodostuu ehjä, luettava ja laaja-alaisesti kattava kokonaisuus.

Go back to top of page