Basics of Measuring and Reporting (3 cr)
Code: 5N00BC75-3060
General information
- Enrolment period
- 26.11.2018 - 31.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Vehicle Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Vehicle Engineering
- Teachers
- Sampo Saari
- Lotta Markkula
- Pia Ruokonen-Kaukolinna
- Jarmo Lilja
- Ella Hakala
- Pasi Arvela
- Course
- 5N00BC75
Objectives (course unit)
Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis
- draw up a report in accordance with standards
Content (course unit)
Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results including linear regression. Drawing up reports about the measuring tasks.
Exam schedules
Ei kokeita eikä tenttejä.
Evaluation methods and criteria
Opintojaksoon liittyy fysikaalisia mittauksia, niihin liittyviä matemaattisia menetelmiä ja raportointia.
Lähiopetustunneilla on 100% läsnäolovelvollisuus.
Mittaukset ja raportointi tehdään työpareittain.
Mittaus 1: mittaukset on suoritettava ja raportointi tulosten käsittelyineen on suoritettava hyväksytysti
Mittaus 2: arvioidaan asteikolla 0-5 (viestinnän opettaja)
Mittaus 3: arvioidaan asteikolla 0-5 (fysiikan opettaja)
Arvioinnin perusteina viestinnän osalta raportin ulkoasu (perusteena TAMKin raportointiohje ja annetut muut kriteerit) ja raportin kieli (oikeakielisyys, tyyli). Läsnäolovelvoitteen täyttyminen.
Fysiikan arviointiperusteet on esitetty tabulan arviointilomakkeessa.
Opintojakson arvosana pohjautuu mittausten 2 ja 3 arvosanojen keskiarvoon. Selvittämättömät poissaolot huomioidaan arvioinnissa. Raporttien vertailussa käytetään sähköistä plagiaatintunnistusjärjestelmää (Urkund).
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus
Laboratoriotyöskentely
Työparityöskentely
Kirjallinen raportointi
Learning materials
Arminen, Mäkelä, Mäkinen, Puhakka, Vierinen; Fysiikan laboratoriotyöt, Tammertekniikka.
TAMKin raportointiohje.
Muu materiaali on tallennettu tabulapohjalle 5N00BC75-3060 Mittaamisen ja raportoinnin perusteet
Student workload
Lähiopetusta mittaus ja raportointi n. 35 h
Itsenäistä työskentelyä n. 45 h
Yht. n. 80h
Content scheduling
Toteutuksella tehdään kolme mittausta fysiikan laboratoriossa, joita seuraa tulosten laskenta-, raportointi- ja palautetunnit. Tarkempi aikataulu on tabulassa.
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelijalla on korvaamattomia poissaoloja tai hyväksyttyjä raportteja puuttuu.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut lähiopetukseen ja tehnyt kaikki vaaditut tehtävät. Raportit saattavat kuitenkin sisältää pieniä virheitä tai olla muilta osin puutteellisia. Raportit eivät vastaa TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Mittaukset on suoritettu ja raportit tehty TAMK:n raportointiohjeen mukaisella tavalla.
Tulokset ja analyysit ovat oikeita, mutta teksti ja tulosten kommentointi suppeaa. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä ja lähteitä tekstinsä tukena.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Mittaukset on suoritettu ja raportit tehty TAMKin raportointiohjeen mukaisella tavalla. Työskentely on aktiivista ja paneutunutta ja tekijä osoittaa sekä hyvää itsenäisen työskentelyn että yhteistyön taitoa. Raporteissa tulokset ja analyysit ovat oikeita. Teksti on sujuvaa ja virheetöntä ja osoittaa perehtymistä töiden aiheisiin opettajan jakamaa materiaalia syvällisemmin. Tekijä osoittaa ymmärtävänsä menetelmien rajoitukset, yhteydet ammattialaan ja osaa visioida kehitysmahdollisuuksia.