Skip to main content

Professional Communication (3 cr)

Code: 7K00CT72-3029

General information


Enrolment period
03.06.2019 - 13.10.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.10.2019 - 24.11.2019
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 52
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Milla Hiitti
Terhi Pekkinen
Eija Piikkilä
Person in charge
Milla Hiitti
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 4 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Pienryhmä 4
Course
7K00CT72

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means

Prerequisites (course unit)

none

Exam schedules

Ammatillinen vuorovaikutus ryhmätentti 12.11. klo 8.30-11.00
1 uusinta yksilötenttinä 27.11.-5.12.
2 uusinta yksilötenttinä 13.12.-19.12.

Evaluation methods and criteria

Teoria 3 op
- Ryhmätentti: numeerinen arviointi 0-5
-Oppimispäiväkirja: nostaa tai laskee max. yhden arvosanan verran ryhmätentistä saatua arvosanaa.
-Pienryhmätyöskentelyn suorittaminen hyväksytysti

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Tällä toteuksella on
Lähitunnit, luentoja ja harjoituksia sekä yhteistoiminnallista oppimista.
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen.
Pienryhmätyöskentelyä.
Opintovierailu Tampereen seudun näkövammaiset ry:n tiloihin. Vierailuajat 29.10. klo 13-15 ja 1.11. klo 9-11. Maksimissaan 20hlö/vierailu.
Tällä toteutuksella opitaan tekemällä ja kokeilemalla asioita.

Learning materials

Tunnilla annetut ajankohtaiset artikkelit ja käsitellyt asiat
TENTTIMATERIAALI:
Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen (sosiaali- ja terveysalalla) 1-2 p. ja 3. uudistettu painos,
ajankohtaiset artikkelit ja kirjallisuus sekä tunneilla käsitellyt asiat
OHEISMATERIAALI:
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Sairaanhoitajaliitto: Sairaanhoitajien sosiaalisen median ohjeet
Liisa Karhe. Potilaan hoitoyksinäisyys : Käsitteellinen malli potilaan yksinäisyydestä hoitosuhteessa ja hoitoyksinäisyyteen yhteydessä olevista tekijöistä. Tampereen yliopisto. Väitöskirja. 2017

Student workload

Lähiopetuksen, pienryhmätyöskentelyn ja itsenäisen opiskelun yhteistuntimäärä on 27 x 3 = 81 tuntia.
Lähiopetusta on noin 24 h.

Content scheduling

Osa 1 Hoitotyö (sis. oppimispäiväkirjan ja opintokäynnin Tampereen seudun näkövammaiset ry:n tiloihin) 3 op
Osa 2 Pienryhmätyöskentely 1. Apuvälinemessut + tehtävä
Osa 2 Pienryhmätyöskentely 2. Järjestöpäivään osallistuminen + tehtävä
Osa 3. Pienryhmätyöskentely 3. Harjoitukset: haastavat tilanteet sekä puheeksiotto: pakollinen läsnäolo

Further information

Tunneilla, opintokäynnillä ja pienryhmätyöskentelyssä läsnäolovelvollisuus.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tyydyttävän taso ei täyty.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Go back to top of page