Professional Communication (3 cr)
Code: 7K00CT72-3029
General information
- Enrolment period
- 03.06.2019 - 13.10.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2019 - 24.11.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 52
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Milla Hiitti
- Terhi Pekkinen
- Eija Piikkilä
- Person in charge
- Milla Hiitti
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 4 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Pienryhmä 4
- Course
- 7K00CT72
Objectives (course unit)
The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.
Content (course unit)
- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means
Prerequisites (course unit)
none
Exam schedules
Ammatillinen vuorovaikutus ryhmätentti 12.11. klo 8.30-11.00
1 uusinta yksilötenttinä 27.11.-5.12.
2 uusinta yksilötenttinä 13.12.-19.12.
Evaluation methods and criteria
Teoria 3 op
- Ryhmätentti: numeerinen arviointi 0-5
-Oppimispäiväkirja: nostaa tai laskee max. yhden arvosanan verran ryhmätentistä saatua arvosanaa.
-Pienryhmätyöskentelyn suorittaminen hyväksytysti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Tällä toteuksella on
Lähitunnit, luentoja ja harjoituksia sekä yhteistoiminnallista oppimista.
Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen.
Pienryhmätyöskentelyä.
Opintovierailu Tampereen seudun näkövammaiset ry:n tiloihin. Vierailuajat 29.10. klo 13-15 ja 1.11. klo 9-11. Maksimissaan 20hlö/vierailu.
Tällä toteutuksella opitaan tekemällä ja kokeilemalla asioita.
Learning materials
Tunnilla annetut ajankohtaiset artikkelit ja käsitellyt asiat
TENTTIMATERIAALI:
Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen (sosiaali- ja terveysalalla) 1-2 p. ja 3. uudistettu painos,
ajankohtaiset artikkelit ja kirjallisuus sekä tunneilla käsitellyt asiat
OHEISMATERIAALI:
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Sairaanhoitajaliitto: Sairaanhoitajien sosiaalisen median ohjeet
Liisa Karhe. Potilaan hoitoyksinäisyys : Käsitteellinen malli potilaan yksinäisyydestä hoitosuhteessa ja hoitoyksinäisyyteen yhteydessä olevista tekijöistä. Tampereen yliopisto. Väitöskirja. 2017
Student workload
Lähiopetuksen, pienryhmätyöskentelyn ja itsenäisen opiskelun yhteistuntimäärä on 27 x 3 = 81 tuntia.
Lähiopetusta on noin 24 h.
Content scheduling
Osa 1 Hoitotyö (sis. oppimispäiväkirjan ja opintokäynnin Tampereen seudun näkövammaiset ry:n tiloihin) 3 op
Osa 2 Pienryhmätyöskentely 1. Apuvälinemessut + tehtävä
Osa 2 Pienryhmätyöskentely 2. Järjestöpäivään osallistuminen + tehtävä
Osa 3. Pienryhmätyöskentely 3. Harjoitukset: haastavat tilanteet sekä puheeksiotto: pakollinen läsnäolo
Further information
Tunneilla, opintokäynnillä ja pienryhmätyöskentelyssä läsnäolovelvollisuus.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tyydyttävän taso ei täyty.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti