Productisation of Service (10 cr)
Code: 8T00BB25-3009
General information
- Enrolment period
- 10.06.2019 - 06.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 12.09.2019 - 10.12.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 9 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business and Media
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 62
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
- to define the name, content, and price for the product
- to include customers / service users in the product development process
- to produce a multisensory and high-quality service
Content (course unit)
WHAT is the customer’s role in productisation of products?
WHY is the service experience important?
HOW to productise service?
Location and time
periodi 1
vko 37-41 torstaisin aamupäivä klo 8.00-11.00
periodi 2
maanantaisin klo 11.00-14.00
tiistaisin klo 8.00-16.00
keskiviikkoisin klo 8.0016.00
Opintojaksoon sisältyy pakollisena osallistuminen INNOEVENT -tapahtumaan. Innoevent on vko 45, 4.-8.11.2019 (ma-pe klo 8.00-16.00).
Exam schedules
Kirjatentti
Juha Tuulaniemi, Palvelumuotoilu (2011 tai uudempi)
maanantai 25.11.2019 klo 11.00-14.00
1.uusinta: torstai 12.12.2019 klo 12.00-14.00
2.uusinta: EXAM-järjestelmä tammikuu 2020
Evaluation methods and criteria
kirjatentti
Tiimityö (yritysprojekti)
Vertaisarviointi
Innoevent 2019
Assessment scale
0-5
Teaching methods
luennot
harjoitukset
tehtävät
Learning materials
Juha Tuulaniemi, Palvelumuotoilu (2011 tai uudempi) - opintojakson tenttikirja (tentitään)
Student workload
10 op = 270h opiskelijan työtä
kontaktiopetus 95h + Innovent
itsenäinen työskentely 175h
Completion alternatives
AHOT-psaamisen näyttö
Hakemus Hyvähot-järjestelmän kautta.
Practical training and working life cooperation
Innoevent 2019
Tiimitehtävänä yritysprojekti
Further information
Innoeventiin 2019 (vko 45)osallistuminen on pakollinen osa opintojakson suoritusta (sisältyy 10 op suoritukseen)
Opiskelija ilmoittautuu ITSE Innoeventiin tapahtumajärjestäjien ohjeistuksen mukaisesti. Syksyllä 2019 tiedotetaan tapahtumasta ja annetaan ohjeet.
Innoeventtiin liittyvät kysymykset suoraan Innoevent -järjestävälle taholle.
Innoevent -suoritus edellyttää, että tapahtumaan osallistutaan kaikkina päivinä (ma-pe klo 8-16). Huomioi tämä omassa ajankäytössäsi.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei tunnista palvelumuotoilun käsitteistöä eikä tunne palvelumuotoilun menetelmiä niin, että osaisi käyttää niitä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija tunnistaa palvelumuotoilun käsitteistön ja osaa kuvata käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden.
Opiskelija tuntee erilaisia palvelumuotoilun menetelmiä ja käyttää niitä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija jäsentää palvelumuotoilun käsitteen alaan liittyvänä ilmiönä ja osaa soveltaa sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti noudattaen palvelualalle tärkeitä vaatimuksia.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun käsitteen ammatillisessa kontekstissa ja osaa soveltaa sekä analysoida sitä taloudellisesti kannattavan ja laadukkaan käyttäjälähtöisen palvelukokonaisuuden suunnittelussa.
Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuneesti oman palvelualan vaatimukset ja tarpeet huomioon ottaen.