Skip to main content

Me as Superior (10 cr)

Code: 8T00BB23-3009

General information


Enrolment period
17.12.2018 - 22.02.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.03.2019 - 30.04.2019
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Business and Media
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Hospitality Management
Teachers
Arja Luiro
Jaana Sahlsten
Riitta Brännare
Person in charge
Arja Luiro
Course
8T00BB23

Objectives (course unit)

Students
- know the superior’s and employee’s responsibilities in the work community
- are able to manage themselves and others
- are able to encourage, motivate, and commit staff to operate according to the objectives of the work community

Content (course unit)

HOW can I grow and develop into a good superior?
WHY do I have to understand dissimilarity?
HOW is it possible to develop interaction skills?
HOW can I promote staff wellbeing in the work community?

Exam schedules

Tiistai 23.4.2019 klo 9.00-11.00

Evaluation methods and criteria

Tentti 50 % (henkilökohtainen)
Catering Studion pop up -toteutus 50 % (ryhmän vertaisarviointi, opettajien arviointi)
Ennakko- ja teematehtävä hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Tiimityö
Käytännön harjoitukset

Student workload

10 op x 27 h = 270 tuntia opiskelijan työtä

Practical training and working life cooperation

Osallistuminen Tampere Wine Fest ja Tampere Eno Culinary -tapahtumaan Tampereen Messukeskuksessa

International connections

Tampere Wine Fest ja Tampere Eno Culinary -tapahtuma (kansainväliset viinintuottajat ja chefit)

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei tunnista esimiehen ja alaisen vastuita työyhteisössä. Hän toimii ryhmän jäsenenä, mutta ei kykene johtamaan itseään tai muita.
Opiskelija ei tiedosta riittävästi tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä heikosti.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tunnistaa esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä. Hän pyrkii johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija tiedostaa tekijöitä, joilla voidaan motivoida ja sitouttaa henkilöstöä toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti.
Opiskelija tunnistaa vuorovaikutukseen vaikuttavia tekijöitä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän pystyy johtamaan itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti ryhmän vuorovaikutusta hyödyntäen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti esimiehen ja alaisen vastuut työyhteisössä.
Hän osaa johtaa itseään ja muita.
Opiskelija osaa innostaa, motivoida ja sitouttaa henkilöstön toimimaan työyhteisön tavoitteiden mukaisesti, kehittäen sekä omaa että ryhmän vuorovaikutusta joustavasti ja rakentavasti.

Go back to top of page