Recital B (8 cr)
Code: 2X00CF70-3005
General information
- Enrolment period
- 11.06.2018 - 21.12.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.09.2018 - 10.05.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 8 cr
- Local portion
- 8 cr
- RDI portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Music
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Degree Programme in Culture and Arts, Music
- Teachers
- Heini Kärkkäinen
- Lauri Pulakka
- Petri Mäkiharju
- Laura Vikman
- Seppo Planman
- Petri Antikainen
- Markus Hohti
- Jari Salmela
- Pekka Ahonen
- Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch
- Tapio Kilpinen
- Silja Raitio-Heikinheimo
- Pauliina Paasila
- Joona Pulkkinen
- Risto Kyrö
- Hanna Hurskainen
- Person in charge
- Pekka Ahonen
- Course
- 2X00CF70
Objectives (course unit)
Instrument or singing:
Students have a mastery of B-level compositions in concert situations, of independent artistic expression and of large-form musical unities. They take advantage of professional literature, research papers, and music perception skills, knowledge of history, and writing skills in improving their instrument skills. They are capable of reflection, i.e. of take an analytic look at their own work. They have adequate skills for musical solo performances to be able to work as musicians or music pedagogues and for further studies.
Choral Conduction:
Students have competence for the responsibilities of an art director of a public concert.
They have the skills for making independent artistic expressions of compositions and for the mastery of appropriate beat technique, instrument sound shaping techniques, and analysis of the composition.
Content (course unit)
Mastery of B-level repertoire in terms of technical and expressional skills.
Location and time
Yksilöopetuksen opetusajoista ja -paikasta sovitaan opettajan kanssa.
Exam schedules
Erikseen lukuvuoden aikana sovittavina ajankohtina.
Evaluation methods and criteria
Arviointilautakunta arvioi musiikkiesityksen numeraalisesti sekä antaa siitä suullisen palautteen. Arvioinnin perusteet kirjataan ja arkistoidaan opintotoimistoon.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Henkilökohtainen opetus, ryhmäopetus, itsenäinen harjoittelu ja työstäminen, harjoitukset säestäjän kanssa (instrumentista riippuen)
Learning materials
Sovitaan opiskelijakohtaisesti lukuvuoden aikana.
Student workload
Opinto-oikeuspäätöksen mukainen instrumenttiopetus, ryhmäopetustilanteet, oma harjoittelu sekä konserttiesiintymiset.
Content scheduling
Sisältö jaksotetaan tasaisesti lukuvuoden ajalle.
Completion alternatives
AHOT
Practical training and working life cooperation
Mahdolliset konsertti- ja esiintymistilanteet.
International connections
Mahdolliset mestarikurssit, kansainvälinen materiaali ja esim. osallistuminen etäopetukseen tietoverkon välityksellä (ulkomaiset opettajat).
Further information
Opintojakso voidaan toteuttaa tarvittaessa vieraalla kielellä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija kykenee esittämään vaadittavan ammattitason ohjelmiston.Opiskelija esittää teokset taiteellisesti ja teknisesti tyydyttävällä tavalla. Musiikillisten kokonaisuuksien hallinta on heikkoa.Sointikulttuuri ei ole riittävän monipuolinen.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija hallitsee ohjelman sekä teknisesti että taiteellisesti ja tuo esiin eri tyylisuuntien erityispiirteitä.
Sointikulttuuri on kohtalaisen rikas, ja musiikillisten kokonaisuuksien hallinta hyvä. Opiskelija hallitsee hyvin teosten muodot sekä tekniset haasteet.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osoittaa ohjelman erinomaisen teknisen hallinnan lisäksi taiteellista ja persoonallista ilmaisuvoimaa. Hän on omaksunut rikkaan sointikulttuurin, tuo esiin erityisen vakuuttavasti eri tyylisuuntien ominaispiirteitä sekä kykenee luomaan hallittuja musiikillisia muotokokonaisuuksia.