Business Law and Contracts (5 cr)
Code: 3H-315-3021
General information
- Enrolment period
- 10.06.2019 - 02.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 17.10.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Jarmo Koivuniemi
- Course
- 3H-315
Objectives (course unit)
The course covers marketing and competition law regulations as well as the main issues of making and evaluating contracts.
After completing the course students will be able to
- identify the key rules and sources of law in marketing law
- evaluate whether marketing activities are legal and in accordance with good business practice
- identify the main regulation principles of sound and effective economic competition
- identify the most important basic questions relating to contract drafting
Content (course unit)
What rules and provisions do companies need to take into account in the different phases of marketing?
What is the meaning of regulation of consumer protection and unfair business practices as well as rules concerning intellectual property rights and data protection in connection with marketing?
What are prohibited restraints of competition and how they have to be considered in business?
What are public procurements?
What are the key questions to be taken into account in drafting contracts?
How are contracts to be interpreted?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Tentin ajankohta ilmoitetaan ensimmäisellä lähiopetuskerralla.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen, harjoitukset ja verkkotentti
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Lähiopetus, ryhmätyöt, opetuskeskustelut, itsenäinen verkko-opiskelu, tentti
Learning materials
Ilmoitetaan opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla.
Student workload
Lähiopetusta, harjoituksia ja itsenäistä työskentelyä. Kuormitus noin 135 tuntia.
Content scheduling
Markkinointioikeus, kilpailuoikeus, immateriaalioikeus, sopimusoikeus
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson tavoitteita.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa, osaa määritellä ja käyttää opintojakson aihepiirin keskeisimpiä käsitteitä ja malleja.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet hyvin, vaikka tiedoissa ja taidoissa on vielä joillakin aihealueilla kehitettävää. Opiskelija osaa määritellä hyvin opintojakson aihepiirin keskeisiä käsitteitä ja malleja ja pystyy tekemään kohtalaisen perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa opiskelussa ja työelämän tilanteissa.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson tavoitteet kiitettävästi. Opiskelija hallitsee hyvin opintojakson aihepiirin käsitteitä ja malleja ja pystyy ja tekemään perusteltua analyysiä. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa oppimaansa opiskelussa ja työelämän tilanteissa.