Communication in Multicultural Business Life (5 cr)
Code: 3H-316-3020
General information
- Enrolment period
- 10.06.2019 - 08.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2019 - 20.10.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Riitta Raimovaara
- Helena Lintunen
- Course
- 3H-316
Objectives (course unit)
During the course students learn to communicate in multicultural environment. Students can choose either Expertise in English for BBA Studies (3 cr) or Swedish for Working Life (3 cr). Students deepen their oral language skills in diverse working life situations and learn about working life customs.
Organisational Communication
After completing the course students will be able to
- act in different business life situations appropriately and in a way that promotes good working atmosphere
- write informative texts in a formal style and produce documents in a specified form
- show expertise in interaction dynamics
- consider multicultural aspects
- show expertise in organisational communication and pay attention to it in their own work
Swedish for Working Life
After completing the course students will be able
- to operate in general oral communication situations (negotiations, phone, presentation, small talk situations)
- to communicate interactively by taking account of the situation and other people
- to be familiar with the organisational culture and manners of the target language
Content (course unit)
What is meant by organisational communication?
What are the main principles of organisational communication?
What are the most important objectives of organisational communication?
What skills are necessary in order to communicate successfully in multicultural environment?
How do students communicate orally in general communication situations at work?
How do the organisational culture and manners affect oral communication?
Why do we need specialised terminology in certain situations?
Prerequisites (course unit)
1. year studies or similar skills and knowledge.
Exam schedules
Yhteisöviestinnän (2op) arviointi (0 - 5) perustuu yksilötehtävänä kirjoitettavaan yhteisön viestintää ja monikulttuurisuutta käsittelevään raporttiin (50 %) ja ryhmätyöhön (50 %).
Englant (3op)i: A) Parityönä tehtyyn liikekultturin tutkimukseen (taustatutkimus+asiantuntijan haastattelu) pohjautuva englanninkielinen raportti (yksilötehtävä) palautetaan Tabulaan annetun aikataulun mukaisesti. B) Raportin sisältö esitellään muulle ryhmälle lyhyesti ennen palautusta. Suullisen esittelyn (parityö) aikataulu sovitaan opintojakson alussa.
Uusinnat sovitaan opettajan kanssa.
Evaluation methods and criteria
Yhteisöviestintä: Arvosana (asteikko 0 - 5) määräytyy yksilö- ja ryhmätehtäväsuoritusten ja tuntiaktiivisuuden perusteella.
Englanti: A) Haastattelu-tehtävään pohjautuva englanninkielinen kulttuuri-raportti arvioidaan asteikolla 0-5, B) Raportin englanninkielinen esittely arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty (hyväksytyn kriteerit määritelty)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, ryhmätyön esittely, organisointi ja ohjaus, tuntikeskustelut, kulttuuritehtävät, suullisen ja kirjallisen esityksen ohjaus
Learning materials
Kerrottu Tabulassa (yhteisöviestinnän ja englannin kurssilla oma Tabulansa)
Student workload
1 op = 27 tuntia opiskelijan työtä, lähiopetukseen osallistuminen sisältyy tähän
Content scheduling
Tabulassa (viikottainen työskentelyohjelma)
Completion alternatives
Vastaavansisältöinen ja -laajuinen kurssi
International connections
Ulkomaalaiset vaihto- ja tutkinto-opiskelijat, partneriyliopisto-kontaktit, Suomessa tai ulkomailla monikulttuurisessa liike-elämässä työskentelevät asiantuntijat.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
YHTEISÖVIESTINTÄ: Opiskeljia ei osallistu lähiopetukseen eikä palauta tehtäviään aikataulun mukaisesti ja/tai kirjallinen raportti ei vastaa tehtävänantoa eikä täytä sille asetettuja kriteereitä. Opiskelija ei osallistu ryhmän toimintaan eikä esiintymistilanteeseen.
ENGLANTI: Kirjallinen raportti ja/tai raportin esittely ei ole annettujen kriteerien mukainen.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
YHTEISÖVIESTINTÄ: Opiskelija osallistuu lähitunteihin. Hän on mukana ryhmänsä toiminnassa, joskin hänen panoksensa jää kohtuullisen vähäiseksi. Raportissaan opiskelija viestii melko ymmärrettävästi jäljitellen malleja ja ohjeita. Asiatyylissä voi olla puutteita. Mielipiteensä ja näkemyksensä opiskelija perustelee suppeasti. Viestintä on hapuilevaa, ja ilmaisun muoto- ja tyyliseikoissa on huomautettavaa. Opiskelija hyödyntää lähteitä niukasti. Viittaustekniikassa ja lähdemerkinnöissä on puutteita
ENGLANTI: Raportin/projektin suullinen esittely ja itse raportti täyttävät annetut kriteerit, mutta sisältö on suppeahko tai yksipuolinen ja ilmaisu on rajoittunutta sanaston, rakenteiden tai ääntämisen puolesta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
YHTEISÖVIESTINTÄ: Opiskelija osallistuu lähitunteihin aktiivisesti ja rakentaa myönteistä ilmapiiriä. Hän suhtautuu ryhmätehtävään vastuullisesti sekä edistää yhteisen tavoitteen saavuttamista. Opiskelija viestii jäsentyneesti ja havainnollisesti sekä kohdentaa viestinsä vastaanottajan ja tilanteen mukaisesti. Opiskelija perustelee näkemyksensä hyvin ja kiinnostavasti. Hän käyttää lähteitä kriittisesti ja hankkii oman alansa tietoa sekä osaa soveltaa sitä luontevasti. Hänenen viittaustekniikkansa on hyvällä tasolla. Opiskelija kykenee välittämään olennaista tietoa selkeästi. Opiskelijan viestintä on helposti vastaanotettavaa ja ilmaisu sujuvaa.
ENGLANTI: Raportin/projektin suullinen esittely ja itse raportti täyttävät annetut kriteerit ja sisältö on melko monipuolinen yhteenveto käytetyistä lähteistä ja asiantuntijan haastattelusta. Suullinen ilmaisu on melko monipuolista ammatillista kieltä, kohdeyleisön huomioivaa ja ääntäminen hyvää..
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
YHTEISÖVIESTINTÄ: Opiskelija osallistuu lähitunneille, osoittaa merkittävää aktiivisuutta ja kykenee luomaan myönteistä yhteistyöilmapiiriä ja edistämään vahvasti ryhmänsä yhteisen tavoitteen saavuttamista. Opiskelija viestii vakuuttavasti, innostavasti ja vuorovaikutteisesti. Hän hyödyntää kriittisesti, taitavasti ja tilannetajuisesti erilaisia lähteitä sekä hallitsee viittaustekniikan ja lähdemerkinnät.Opiskelija perustelee näkemyksensä monipuolisesti ja luovasti hyödyntäen lähteitä. Hän soveltaa tietoa oivaltavasti: jäsentää esittämänsä asiat erinomaisesti ja tiiviisti.
Opiskelija hankkii tietoa itsenäisesti ja asiantuntevasti yhdistelee sitä ja tuottaa uusia näkökulmia. Hän käyttää kieltä luovasti sekä alansa käytänteiden että kielenkäyttösuositusten mukaisesti teksti-, puhe- ja vuorovaikutustilanteissa.
ENGLANTI: Raportin/projektin suullinen esittely ja itse raportti täyttävät annetut kriteerit ja sisältö on monipuolinen ja oivaltava yhteenveto käytetyistä lähteistä ja asiantuntijan haastattelusta. Suullinen ilmaisu on monipuolista ammatillista kieltä sekä kohdeyleisön huomioivaa ja innostavaa. Ääntäminen on hyvää.