Skip to main content

Civil Engineering (3 cr)

Code: 5R00CE44-3007

General information


Enrolment period
01.06.2018 - 19.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2018 - 12.12.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Site Management
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
30 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Construction Site Management
Teachers
Petri Lyly
Jouni Sivenius
Person in charge
Petri Lyly
Course
5R00CE44

Objectives (course unit)

Students know urban traffic lane classification, related legislation, and street plan levels and can interpret street plan designs. They know the organisation principles of water supply and sewerage and can interpret related designs. Students know the Finnish zoning system, zone levels and can interpret street plans and related markings. Students know infrastructure construction as a professional field and recognise the mutual dependencies between the different fields of infrastructure and housing construction.

Content (course unit)

Traffic lane classification, legislation and administration, street plans, basics of street geometry, street plans and markings, water supply and sewerage structures, devices and solution principles, basics of community planning

Exam schedules

Toteutuksen lopussa pidetään yksi tentti. Opintojakson uusintatentit opettajien kanssa erikseen sopien.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson suorittamisessa edellytetään säännöllistä osallistumista oppi- ja harjoitustunneille (>70 % läsnäolo). Opintojaksolla lopulla pidetään yksi tentti. Opintojakso arvioidaan asteikolla 0 - 5. Arvosanaan vaikuttavat kokeen lisäksi tunneille osallistuminen, harjoitustehtävien ja -töiden suorittaminen sekä tuntiaktiivisuus.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lähiopetus|opetuskeskustelu|kokeet|harjoitukset|esitelmät|harjoitustehtävät.

Learning materials

Tuntimuistiinpanot ja oppituntimateriaalit sekä sähköinen oppimateriaali Tabulassa.

Student workload

Lähiopetus yhteensä 30 h. Lisäksi normaali keskimääräinen itsenäinen työskentely.

Content scheduling

Opintojakson aihepiirijako:
Yhdyskuntatekniikka- ja liikenneväylä-osio:
1. Esittelyt ja peruskäsitteet
2. Maankäytönsuunnittelu ja kaavoitus
3. Liikenneinfran hallinto ja lainsäädäntö
4. Katujen ominaisuudet, poikkileikkaus, rakenteet
5. Jalankulun, pyöräilyn, joukkoliikenteen ja pysäköinnin huomioon ottaminen
6. Katusuunnitelmat ja niissä esiintyvät piirustusmerkinnät
Vesihuolto-osio:
1. Vedenjakelu- ja viemäröintijärjestelmät ja niiden rakenteet
2. Veden kulutus, mitoitusperusteita
3. Kiinteistön liittyminen vesi- ja viemäriverkostoon
4. Vesijohtojen ja viemärien rakentaminen ja materiaalit
5. Haja-asutusalueen vesihuollon järjestäminen

Further information

Esitiedot: Ei esitietovaatimuksia.
Oppimistavoitteet:
1. Opiskelija tietää kaavoituksen ohjaavan lähes kaikkea rakentamista
2. Opiskelija tietää mitä kaikkea infrarakentamiseen kuuluu
3. Opiskelija tuntee tien ja kadunpidon toimintaympäristön
4. Opiskelija osaa tulkita katusuunnitelmapiirustuksia
5. Opiskelija tuntee vedenjakelu- ja viemäröintijärjestelmät
Toteutustapa: Päiväkoulutus, RM18
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta sähköisen opintojaksopalautejärjestelmän kautta.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija täyttää juuri ja juuri minimiläsnäolovaatimukset (70%), mutta saa tentistä ja harjoituksista yhteensä alle 10 pistettä (max 30) tai ei tee vaadittuja harjoitustehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija täyttää minimiläsnäolovaatimukset (70%) ja saa tentistä ja harjoituksista yhteensä 10-17 pistettä (max 30) sekä tekee vaaditut harjoitustehtävät hyväksytysti. Opiskelijan aktiivisuus tunneilla on heikkoa ja opiskelijalla on vaikeuksia opintojakson perusajatusten hahmottamisessa sekä niiden soveltamisessa käytännön työhön. Opiskelijalla on myös puutteita motivaatiossa ja ryhmätyöskentelyssä. Tällä tasolla opiskelija tietää kaavoituksen ohjaavan rakentamista ja mitä järjestelmiä yhdyskuntatekniikkaan kuuluu sekä tuntee katupiirustusten sekä vesihuoltopiirustusten päämerkinnät. Hän tuntee myös yhdyskuntien vesihuollon järjestämistavat.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija täyttää reilusti läsnäolovaatimukset ja saa tentistä ja harjoituksista yhteensä 18-25 pistettä (max 30) sekä tekee vaaditut harjoitustehtävät perusteellisesti ja toisiakin avustaen ja myös aktiivisuus tunneilla on hyvää luokkaa. Opiskelijalla ei ole vaikeuksia opintojakson perusajatusten hahmottamisessa eikä niiden soveltamisessa käytännön työhön. Opiskelija on myös motivoitunut ja soveltuva ryhmätyöskentelyyn. Tällä tasolla opiskelija tyydyttävän osaamistason kriteerien lisäksi tuntee infrarakentamisen tehtäväkentän sekä tien ja kadunpidon toimintaympäristöä. Hän tuntee pääpiirteissään myös yhdyskuntien vesihuoltojärjestelmät ja niiden materiaalit ja rakentamistavat.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on läsnä lähes kaikilla oppi- ja harjoitustunneilla ja saa tentistä ja harjoituksista yhteensä 26-30 pistettä (max 30) sekä tekee vaaditut harjoitustehtävät huolellisesti ja täydellisesti ja myös hänen aktiivisuutensa tunneilla on kiitettävää. Opiskelija hankkii tietoa myös omatoimisesti sekä omaksuu helposti kaikki opintojakson perusajatukset ja osaa soveltaa niitä harjoitustehtävissä sekä käytännön työssä. Opiskelijalla myös auttaa aktiivisesti muita oppilaita tunneilla ja harjoitustehtävissä. Tällä tasolla opiskelija hyvän osaamistason kriteerien lisäksi ymmärtää miten kaavoitus ja infrarakentaminen kytkeytyvät toisiinsa ja tuntee tien ja kadunpidon toimintaympäristön niin hyvin, että osaa arvioida siihen liittyviä asioita kriittisesti. Hän tuntee yhdyskuntien vesihuoltojärjestelmät ja ymmärtää niiden merkityksen. Opiskelija tuntee vesihuoltoverkostojen suunnitteluperiaatteet ja rakentamistavat sekä rakentamisen keskeiset laatuvaatimukset.

Go back to top of page