Seminar 2 (1cr)
Code: 1L00BZ86-3074
General information
- Enrolment period
- 01.08.2018 - 31.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 31.07.2019
- Implementation has ended.
- Credits
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
Opettajaopiskelija
- arvioi oppimaansa ja integroi aiempaan tietämiseensä ja osaamiseensa
- arvioi toiminnan onnistumista ja tunnistaa toimintansa vahvuuksia ja haasteita
- vertaa ja arvioi oppimistaan suhteessa henkilökohtaisen opintosuunnitelman (hops) ja opetussuunnitelman (ops) tavoitteisiin
- arvioi oman käyttötiedon muotoutumista ja jäsentää sitä edelleen
- esittää päivitetyn hopsin.
Content (course unit)
Ydinkysymyksiä
- Miten tietoni ja osaamiseni on muuttunut tai lisääntynyt tämän opintokokonaisuuden aikana?
- Mitkä kokemukset ja minkälainen toiminta olivat oman oppimiseni kannalta tärkeimpiä?
- Miten oppimani asiat liittyvät aiempaan tietämiseeni ja toimintaani?
- Miten voin käyttää oppimaani opettajana toimimisessa ja opiskelussa?
Location and time
Ilmoitetaan TAOKin opinto-oppaassa ja Tabulassa.
Assessment methods and criteria
Opettajaopiskelija osallistuu aktiivisesti kurssiryhmän kontaktitapaamiseen sekä antaa oman panoksensa lähipäivässä. Opettajaopiskelija tekee aktiivisesti ja ajallaan myös omat yksilölliset oppimistehtävät.
Yksilötyönä tehty Opettajuuden käsikirjan toinen versio (v2) palautetaan kurssiryhmän Tabula-pohjaan sovitussa aikataulussa. Opettajaopiskelija tutustuu itse aktiivisesti TAOKin opetussuunnitelman OK2:sen arviointitaulukkoon ja arvioi siihen omaa osaamistaan koko OK2:sessä sekä liittää sen Opettajuuden käsikirjaan (v2). Opettajuuden käsikirjassa (v2) on OK1:sen ja OK2:sen pohdintaa sekä opettajaopiskelijan käyttötiedon 2. versio. Lisäksi opettajaopiskelija esittää opettajuuden käsikirjassaan opettajuutensa kehittymisen. Tässä hän käyttää hyödykseen opintokokonaisuuksien 1 ja 2 arviointitaulukkoja.
Arviointi perustuu asiantuntijan arviontiin (opintojakson opettaja). Lisäksi opintojaksolla on myös itse- ja vertaisarviointia asiasta ja tilanteesta riippuen. Lisäksi opettajaopiskelija arvioi omaa aktiivisuuttan ja toimintaansa opinnoissa.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä sekä koko ryhmän työskentelyä kontaktipäivässä. Seminaariin liittyy pienryhmätapaamisia ja verkkotyöskentelyä. Seminaarissa tarkastellaan ja arvioidaan opintokokonaisuuden antia opettajuuden kasvun kannalta.
Seminaarissa 2 käytetään Seminaarin 2 arviointitaulukoa (ks. OPS)
Learning materials
Ks. OPS
Student workload
Yht. 27 h, joista 8 h kontaktipäivässä, loput itsenäistä työskentelyä ja pienryhmätyöskentelyä
Content scheduling
Kurssiryhmän Tabula-oppimisympäristössä on jaksotus esitetty kontaktitapaamisten ohjelmien yhteydessä.
Completion alternatives
Seminaari on pääsääntöisesti pakollinen. Ylittämättömän esteen sattuessa poissalon aiheuttaman tilanteen kompensoimisesta sovitaan tarvittaessa opettajan ja opiskelijan kesken.
Further information
Opintokokonaisuuden 2 (OK2) opintojaksot suoritetaan pääosin yhtenäisenä kokonaisuutena (tutustu OK2:sen opintokokonaisuuteen TAOKin opetussuunnitelmassa). Opintojaksojen välille ei käytännön toteutuksessa voida tehdä kaikin osin selvää eroa, vaan eri opintojaksot limittyvät toisiinsa kontaktitapaamisissa sekä työskentelyssä - asiat selviävät opintojen alussa sekä myös eri Tabula-pohjista.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Suoritukset arvioidaan asteikolla hyväksytty - täydennettävä - uusittava. Osaamisen arvioinnissa käytetään OPS:n Opintokokonaisuuden 2 arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa kuvaileva osaaminen (ks. OPS).
Kaikkiin osaamisalueisiin kuuluu a) opettajan työn eettisten periaatteiden ja arvokysymysten pohtiminen ja perusteleminen, b) eettisesti vastuullinen toiminta erilaisissa ympäristöissä sekä c) vastuun ottaminen opiskelijoiden identiteettityön tukemisesta ja ammattiin kasvamisesta omalla koulutusalalla.