Case Management of Social Services, Network, Multiprofessionality (10 cr)
Code: 7Z00CH66-3004
General information
- Enrolment period
- 02.12.2017 - 28.04.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2018 - 30.11.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- English
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Ulla-Maija Koivula
- Outi Wallin
- Course
- 7Z00CH66
Objectives (course unit)
Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise
Content (course unit)
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement
Location and time
Lecture:
Thursday 25.1.2018 at 14.00 – 16.00 o´clock, H0-27
8.3.2018 at 12.30 – 13.30 o´clock.
Presentation day:
22.3.2018 or 26.4.2018.
Exam schedules
Ei tenttejä
Evaluation methods and criteria
Arvioitava tehtävä (loppuseminaarityö) asteikolla 1-5
Assessment scale
0-5
Teaching methods
lectures
a learning curve + presentation
participation to happening (cordinated by other students)
Learning materials
Aims:
Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise
The Content:
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement
Student workload
Aims:
Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise
The Content:
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement
Content scheduling
5 kontaktitapahtumaa kevään aikana ja 4 syskyn aikana.
Completion alternatives
Sovitaan opintojakson aikana
Practical training and working life cooperation
Benchmarking visits
International connections
KV-vaihto-opiskelijat osallistuvat palveluohjauksen osuuteen keväällä 2018.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* ilmiötä ei tunnistettu
* tehtävän tavoitteita ei saavutettu
* ryhmän toiminta hajanaista
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TOTEUTETAAN TAMKN YHTEISIÄ ARVIOINTIKRTEEREJÄ https://intra.tamk.fi/fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi (kts. kukin arviointikriteeri tarkemmin intrasivuilta)
* tunnistaa/määrittelee ilmiön
* suoritutuu annetuista tehtävistä
* tarkastelee/arvioi toimintaa ryhmän ja omasta näkökulmasta
* osaa kuvata oman toimintansa taludelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet.
* Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
* Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
* Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
* Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.Yleistää. Analysoi
Yhdistää ammatilliseen kontekstiin.
* Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja.Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
* Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TOTEUTETAAN TAMKN YHTEISIÄ ARVIOINTIKRTEEREJÄ https://intra.tamk.fi/fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi (kts. kukin arviointikriteeri tarkemmin intrasivuilta)
* tunnistaa/määrittelee ilmiön
* suoritutuu annetuista tehtävistä
* tarkastelee/arvioi toimintaa ryhmän ja omasta näkökulmasta
* osaa kuvata oman toimintansa taludelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset