Skip to main content

Case Management of Social Services, Network, Multiprofessionality (10 cr)

Code: 7Z00CH66-3004

General information


Enrolment period
02.12.2017 - 28.04.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 30.11.2018
Implementation has ended.
Credits
10 cr
Local portion
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Koivula
Outi Wallin
Course
7Z00CH66

Objectives (course unit)

Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise

Content (course unit)

- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement

Location and time

Lecture:
Thursday 25.1.2018 at 14.00 – 16.00 o´clock, H0-27
8.3.2018 at 12.30 – 13.30 o´clock.
Presentation day:
22.3.2018 or 26.4.2018.

Exam schedules

Ei tenttejä

Evaluation methods and criteria

Arvioitava tehtävä (loppuseminaarityö) asteikolla 1-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lectures
a learning curve + presentation
participation to happening (cordinated by other students)

Learning materials

Aims:
Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise
The Content:
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement

Student workload

Aims:
Student
- understand case management and service coordination as a work orientation in social work
- understand network and multiprofessionality in theory and in practise
The Content:
- values and basis of case management and service coordination
- customer-oriented approach and mentorin/counselling in case management
- service design - prosess
- how to develop case management
- worker and administration angle in case management: self-improvement

Content scheduling

5 kontaktitapahtumaa kevään aikana ja 4 syskyn aikana.

Completion alternatives

Sovitaan opintojakson aikana

Practical training and working life cooperation

Benchmarking visits

International connections

KV-vaihto-opiskelijat osallistuvat palveluohjauksen osuuteen keväällä 2018.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

* ilmiötä ei tunnistettu
* tehtävän tavoitteita ei saavutettu
* ryhmän toiminta hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TOTEUTETAAN TAMKN YHTEISIÄ ARVIOINTIKRTEEREJÄ https://intra.tamk.fi/fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi (kts. kukin arviointikriteeri tarkemmin intrasivuilta)
* tunnistaa/määrittelee ilmiön
* suoritutuu annetuista tehtävistä
* tarkastelee/arvioi toimintaa ryhmän ja omasta näkökulmasta
* osaa kuvata oman toimintansa taludelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

* Jäsentää alaan liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden väliset suhteet.
* Osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman menettelytavan ja perustella valintansa.
* Osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti ja on valmis kehittämään vuorovaikutustaitojaan.
* Tunnistaa ja noudattaa omalle alalle tärkeitä toimintatapoja.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

* Ymmärtää laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.Yleistää. Analysoi
Yhdistää ammatilliseen kontekstiin.
* Arvioi erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja.Yhdistelee ratkaisutapoja luovasti tai luo uusia.
* Ymmärtää toimintansa taloudelliset ja hyvinvointia edistävät vaikutukset ja osaa toimia myös niitä ennakoiden.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TOTEUTETAAN TAMKN YHTEISIÄ ARVIOINTIKRTEEREJÄ https://intra.tamk.fi/fi/web/tutkinto-opinto-opas/arviointi (kts. kukin arviointikriteeri tarkemmin intrasivuilta)
* tunnistaa/määrittelee ilmiön
* suoritutuu annetuista tehtävistä
* tarkastelee/arvioi toimintaa ryhmän ja omasta näkökulmasta
* osaa kuvata oman toimintansa taludelliset ja hyvinvointia lisäävät vaikutukset

Go back to top of page