Skip to main content

Professional Communication (3 cr)

Code: 7K00CT72-3026

General information


Enrolment period
03.01.2018 - 04.03.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.03.2018 - 02.05.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Heimo Outinen
Anne Kivimäki
Person in charge
Anne Kivimäki
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Course
7K00CT72

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means

Prerequisites (course unit)

none

Exam schedules

Tentti aikataulu tarkentuu myöhemmin
Uusinta tapahtuu yksilötenttinä ja aikataulu tarkentuu myöhemmin

Evaluation methods and criteria

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
- tentti: numeerinen arviointi 0-5
Osa 2 Pienryhmätyöskentely 0 op
-pakollinen osallistuminen opetukseen, suunnitteluun, työskentelyyn ja reflektioon
-hyväksytty / hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Opetuskeskustelu
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät

Learning materials

TENTTIMATERIAALI:
Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos,
ajankohtaiset artikkelit ja kirjallisuus sekä tunneilla käsitellyt asiat
OHEISMATERIAALI:
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006
Sairaanhoitajaliitto: Sairaanhoitajien sosiaalisen median ohjeet
Liisa Karhe. Potilaan hoitoyksinäisyys : Käsitteellinen malli potilaan yksinäisyydestä hoitosuhteessa ja hoitoyksinäisyyteen yhteydessä olevista tekijöistä. Tampereen yliopisto. Väitöskirja. 2017.

Student workload

Lähiopetuksen, pienryhmätyöskentelyn ja itsenäisen opiskelun yhteistuntimäärä 27h x 3 opintopistettä = 81 tuntia

Completion alternatives

Ei ole

Practical training and working life cooperation

Täydentyy vielä kurssin alkuun mennessä

Further information

Toteutussuunnitelma täydentyy vielä ja voi tulla muutoksia. Orientaatiotunnilla ja pienryhmätyöskentelytunneilla läsnäolovelvollisuus.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hylätty
Tyydyttävä taso ei täyty

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Arviointikriteerit
Hylätty
Tyydyttävä taso ei täyty
Tyydyttävä (1-2)
Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä
Hyvä (3-4)
Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti
Kiitettävä (5)
Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Go back to top of page