Skip to main content

Professional Communication (3 cr)

Code: 7K00CT72-3025

General information


Enrolment period
03.02.2018 - 04.03.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
05.03.2018 - 23.05.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Heimo Outinen
Anne Kivimäki
Person in charge
Anne Kivimäki
Small groups
Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Course
7K00CT72

Objectives (course unit)

The student
-knows the bases for professional communication;
-is able to act as a professional in the work community;
-identifies his/her own strengths and developmental challenges in interaction;
-is able to develop his/her interaction skills with people of all ages, and in different life situations and cultures.

Content (course unit)

- identification and evaluation of personal communication skills
- professional performance in a work community
- professional communication in collaboration with individuals and families
- acting as a professional in social media
- multicultural nursing
- challenging interaction situations and various interaction means

Prerequisites (course unit)

none

Exam schedules

Kotitentti opintojakson lopussa, erikseen sovittavana ajankohtana
-uusinnat: yksilötentteinä tenttiterraariossa

Evaluation methods and criteria

Osa 1 Ammatillinen vuorovaikutus hoitotyössä 3 op
- Kotitentti: numeerinen arviointi 0-5
Osa 2 Pienryhmätyöskentely
-pakollinen osallistuminen opetukseen ja pienryhmätyöskentelyyn
- Pienryhmän oppimistehtävän hyväksytysti suorittaminen sovittuun ajankohtaan mennessä (hyväksytty / hylätty)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Yhteistoiminnallinen oppiminen
- Lähiopetus
- Pienryhmätyöskentely
- Toiminnalliset menetelmät

Learning materials

-Tunnilla annetut ajankohtaiset artikkelit ja käsitellyt asiat
-kirjallisuus:
Vilén, Leppämäki, Ekström: Vuorovaikutuksellinen tukeminen sosiaali- ja terveysalalla 1-2 p. ja 3. uudistettu painos (Tenttikirja)
Mäkisalo-Ropponen: Vuorovaikutustaidot sosiaali- ja terveysalalla. Sanomapro 2012 (Tenttikirja)
Kauppila: Vuorovaikutus- ja sosiaaliset taidot. PS-kustannus 2006

Student workload

Lähiopetuksen, pienryhmätyöskentelyn ja itsenäinsen opiskelun yhteistuntimäärä on 27 x 3 = 81 tuntia.

Further information

Toteutussuunnitelmaan voi tulla muutoksia. Orientaatiotunnilla ja pienryhmätyöskentelytunneilla läsnäolovelvollisuus.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tyydyttävän taso ei täyty.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa luetella vuorovaikutuksen peruselementtejä ammatillisessa vuorovaikutuksessa ja työelämätaidoissa.
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osallistuu harjoituksiin, reflektio- itsearviointitaidot kehittymässä

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tietää mitä vuorovaikutus on
Tietää mitä ammatillinen vuorovaikutus on
Tietää mitä ovat tiimityötaidot sekä työelämän odottamat vuorovaikutustaidot
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaa antaa rakentavaa palautetta ja kehittää tätä kautta koko ryhmän toimintaa
Osaa kuvata ja perustella eri vuorovaikutustilanteisiin vaikuttavia tekijöitä
Osaa analysoida ammatillisia vuorovaikutustilanteita
Harjaantuu ammatillisissa kohtaamistaidoissa ja erilaisissa yhteistyösuhteissa
Osallistuu aktiivisesti harjoituksiin
Palauttaa annetut tehtävät ajallaan ja hyväksytysti.
Osaa reflektoida vuorovaikutustaitojaan ja kykenee hyödyntämään sitä omien vuorovaikutustaitojensa kehittämisessä
Arvioi osallistumistaan ja toimintaansa realistisesti
Käyttäytyy toisia kohtaan kunnioittavasti

Go back to top of page