Skip to main content

Nursing Research (2cr)

Code: 7K00CT90-3008

General information


Enrolment period
05.02.2018 - 02.04.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.04.2018 - 03.06.2018
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Pia Keiski
Person in charge
Pia Keiski
Course
7K00CT90

Objectives (course unit)

The student
- is able to justify choices with scientific arguments;
- is able to describe the scientific research process in nursing research;
- is able to differentiate the approaches of quantitative and qualitative research;
- chooses appropriate data collection and analysis methods according to the study approach;
- knows ethical guidelines in scientific research.

Content (course unit)

-recent studies in nursing science
-scientific argumentation
-research ethics
-stages of the research process
-empirical research: quantitative and qualitative
-theoretical research
-scientific data collection and analysis methods and their use

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies completed

Exam schedules

Tentti ja mahdolliset uusintatentit sähköisessä tenttiympäristössä

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot
Pienryhmätyöskentely lähiopetustunneilla (läsnäolo erittäin suotavaa)
Tentti

Learning materials

Kankkunen, P ja Vehviläinen-Julkunen, K. Tutkimus hoitotieteessä
Kylmä, J ja Juvakka, T. Laadullinen terveystutkimus
Vilkka, H. Tutki ja kehitä, soveltuvin osin

Further information

Luennot luokassa ja luentonauhoitteita.
Läsnäolokerroilla jäsennetään pienryhmätyöskentelyn avulla opittua.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tutkimusprosessin vaiheita
- opiskelijan tietämys tutkimusotteista ja tutkimusmetodeista on hajanaista

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvat pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet
- opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet pääsääntöisesti

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija osaa kuvata tutkimusprosessin monipuolisesti perustellen ja esimerkkejä antaen
- opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet selkeästi
- opiskelija kykenee pohtimaan ja arvioimaan eri tilanteisiin soveltuvia tutkimusmenetelmiä

Go back to top of page