Skip to main content

Social and Health Care Services in Finland (3 cr)

Code: 7K00CT59-3032

General information


Enrolment period
02.12.2017 - 12.01.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 04.03.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Sanna Laiho
Course
7K00CT59

Objectives (course unit)

The student
- knows the history, structure, principles, service deliveries and basic legislation of the social-, health- and rehabilitation systems;
- knows in general the practices of the social and health care professions;
- knows the actual challenges of the social-, health- and rehabilitation systems

Content (course unit)

- the ideology of welfare and its development;
- guiding principles of the central legislation;
- official control of the professions of social and health care;
- public politics;
- the structure and options of the service system (public, private and third sector);
- the basic concepts and questions of the economy;
- the challenges of service integration, ageing, client-focus, technology, digitalisation, medicalisation, multi-culturalism and economics

Prerequisites (course unit)

none

Exam schedules

Tentti 22.2. klo 10.15-11.45. Uusintatenttimahdollisuudet tenttiterraariossa opintojakson alussa ilmoitettuna ajankohtana.

Evaluation methods and criteria

Kirjallisuuskoe ryhmissä, 0-5
Seminaariesitys/ryhmätyöskentely voi korottaa kurssiarvosanaa (sisältö ja toteutus)
Tehtävät tulee olla suoritettuna hyväksyttävästi.
Verkkokeskustelun aktiivisuus hyväksytty/hylätty

Assessment scale

0-5

Teaching methods

TOTEUTUS PÄIVITYKSESSÄ - VALMIS ORIENTAATIOSSA
Kontakti/läsnäolo-opetus ja verkkotyöskentely,.
Tiimityöskentely (esitykset, opetustilanteet) verkko-opiskelu/verkkokeskustelu, itsenäinen opiskelu ja lopputentti.
Kurssin kokonaisuus 3 op = 81h, josta osa on lähiopiskelua luennoilla/verkossa, osa on opiskelijan itsenäistä työskentelyä ja 2h tentti.
Opintojakson pakollinen orientaatiotunti 12.1.2018 klo 14.30

Learning materials

Niemelä, M., Kokkinen, L., Pulkki, J., Saarinen, A. & Tynkkynen, L. (2015).
Terveydenhuollon muutokset: Politiikka, järjestelmä ja seuraukset. Tampere: Tampere University Press.
https://tampub.uta.fi/bitstream/handle/10024/98488/Terveydenhuollon%20muutokset_2015.pdf?sequence=1
Ihalainen, J. (2016). Turvaverkko vai trampoliini: Sosiaaliturvan mahdollisuudet. (10. uudistettu painos.). Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Oheiskirjallisuus:
Haverinen, R., Kuronen, M., Pösö, T. (2014). Sosiaalihuollon tila ja tulevaisuus. Tampere: Vastapaino.
Ikonen, E. (2015). Kehittyvä kotihoito (4., uud. p.). Helsinki: Edita.
Niemelä, P. (2010). Hyvinvointipolitiikka. Helsinki: WSOYpro.
Särkelä, R., Siltaniemi, A., Rouvinen-Wilenius, P., Parviainen, H., & Ahola, E. (2014). Hyvinvointitalous. [Helsinki]: SOSTE. http://www.soste.fi/media/pdf/julkaisut/hyvinvointitalous_final.pdf
Teknologia sosiaali- ja terveydenhuollossa. Hoitotyön vuosikirja 2016. Helsinki: Fioca.
Muu kurssilla esiin tullut materiaali

Student workload

Kurssin kokonaisuus 3 op = 81 h, josta osa kontaktiopetusta, osa verkkotyöskentelyä ja osa itsenäistä työskentelyä.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Ylemmän tason asiat eivät toteudu. Opiskelija ei ole tehnyt sovittuja tehtäviä.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tyydyttävä
Opiskelija osaa tunnistaa ja nimetä sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmän käsitteitä. Soveltaminen heikohkoa. Lähteitä on käytetty minimimäärä kirjallisissa tehtävissä.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Hyvä
Opiskelija jäsentää, arvioi ja soveltaa opintojaksoon liittyviä käsitteitä ja ilmiöitä sujuvasti. Lähteiden käyttö sujuvaa ja monipuolista.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kiitettävä
Opiskelijan osaaminen on laaja-alaista ja edellä esitettyihin arviointikriteerien lisäksi hän osoittaa kehittävää otetta opintojakson ilmiöihin liittyen.
Aktiivinen ote keskusteluissa. Osaa pohtia ilmiöitä monipuolisesti. Toimii ryhmän oppimista tukevasti. Oheismateriaalia on käytetty laajasti ja analyyttisesti.

Go back to top of page