Skip to main content

Developmental Psychology (5cr)

Code: 7S00CW19-3004

General information


Enrolment period
02.12.2017 - 25.03.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 26.04.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Minna Putous
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Person in charge
Riikkaelina Susipolku-Jensen
Course
7S00CW19

Objectives (course unit)

Opiskelija
- osaa tarkastella elämänkulkua jatkumona sekä psyykkisenä, fyysisenä ja sosiaalisena synteesinä huomioiden eri elämänvaiheet ja elämäntapahtumat.
- osaa selittää kiintymyssuhdemallit ja niiden syntymisen sekä tarkastella niiden merkitystä ihmisen elämänkulussa.
- osaa kuvailla tunne-elämän kehittymistä ja sen merkitystä eri elämänvaiheissa
- osaa selittää seksuaalisen kehityksen ja seksuaalikasvatuksen merkityksen huomioiden psyykkisen, fyysisen ja sosiaalisen ulottuvuuden.

Content (course unit)

- Psykologista tietoa eri elämänvaiheista
- Tietoa kiintymysuhteista ja tunne-elämän merkityksestä eri elämänvaiheissa.
- Traumatietoa
- Tietoa elämänkulun eri mahdollisuuksista ihmisen psyykkisen eheytymisen kannalta
- Seksuaalinen kehitys ja seksuaalikasvatus

Exam schedules

To 26.4 Ryhmätentti + keskustelu läheisen kanssa purku
Su 6.5 Videoiden palautus

Assessment methods and criteria

* Ryhmätentti, arviointi 0-5
Ryhmätentin kysymykset:
-Lähiopetuskerrat
- Satu Kallio, 2016, Lämmöllä vihalla raivolla kaiholla - Rakkauden haavoja
* Valinnaisesta kirjasta videon tekeminen , Hyväksytty (3)/Hylätty (Vertaispalaute)
* Läsnäoloaktiivisuus

Assessment scale

0-5

Teaching methods

- Luennot
- Kirjallisuus
- Aktivoivat tehtävät
- Reflektointi
- Ryhmätyöskentely
- Workshopin työstäminen ja toteuttaminen
- Elokuva
- Aidot oppimisympäristöt

Learning materials

- Satu Kallio, 2016, Lämmöllä vihalla raivolla kaiholla - Rakkauden haavoja (Ryhmätentti)
- Valinnaisen kirjan kirjalista löytyy tabulasta (Videon tekeminen)

Student workload

5op = 135
56h Lähiopetus ja ryhmätyöskentely
79h Tenttikirjallisuuden opiskelu
- Poissolokerroilta voi tietoja opiskella itsenäisesti tabulassa olevien vaihtoehtoisten tehtävien kautta sekä osallistumalla kyseisen teeman keskusteluun.

Content scheduling

Ke 7.3
KLO 8.15-9 ALOITUSINFO
ap Ryhmä A1, B1, C1: Johdanto ja kiintymyssuhteet (Riikkaelina) / Ryhmä A2, B2, C2: Tunne-elämän jatkumo (Minna)
ip Ryhmätyöskentelyä: Itsetuntemustehtävien työstämistä ja purkamista
To 15.3
ap Ryhmä A2, B2, C2: Johdanto ja kiintymyssuhteet (Riikkaelina)/ Ryhmä A1, B1, C1: Tunne-elämän jatkumo (Minna)
ip Ryhmätyöskentelyä: Isän merkitys lapsen kehityksessä
Ti 20.3
ap Ryhmä A1, B1, C1: Johdanto traumatietoon (Riikkaelina) / Ryhmä A2, B2, C2: Nuoruus (Minna)
ip Seksuaalisuus (Ritva Haakana)
To 29.3
ap Ryhmä A2, B2, C2: Johdanto traumatietoon (Riikkaelina)/ Ryhmä A1, B1, C1: Nuoruus (Minna)
ip Ryhmätyöskentelyä: "Avusteinen seksi" ja ”Haluaisin pystyä kertomaan”
Ke 4.4
ap Kaikki yhdessä: Yli sukupolvien teema
ip Ryhmätyöskentelyä Yli sukupolvien teemasta
To 19.4
ap Aikuisuus ja tunnesuhteet (Ritva Haakana)
ip Vahuusteema (Ryhmätyöskentely)
To 26.4
ap Ryhmätentti
ip Keskustelu läheisen kanssa tehtävien purku + palaute

International connections

In this study module there are exchange students studying together with group of Finnish students. The schedule for them is:
Tue 6.3, 11-12 Info + getting to know the group
Wed 7.3 13-16 Brief of the days teaching + making the plan for studying
Thu 15.3 13-16 Brief of the days teaching (13-14) + studying the book together
Thu 20.3 13-16 Brief of the days teaching (13-14) + studying the book together
Wed 4.4 9-12 Brief of the days (29.3) teaching (13-14) + studying the book together
Wed 4.4 13-16 Movie called” The best of the moms” + analyzing the content
Thu 5.4 13-16 Working on videos
Thu 10.4 12-15 Working on videos
The book for those who work in English:
Vivien Prior and Danya Glaser, 2006, Understanding Attachment and Attachment Disorders, Theory, Evidence and Practice
https://ebookcentral.proquest.com/lib/tamperepoly-ebooks/reader.action?docID=290959&query=

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

TAMKin yhteinen arviointikehikko löytyy tabulasivuilta

Go back to top of page