Skip to main content

Structured Data Search (3 cr)

Code: 7K00CT60-3030

General information


Enrolment period
27.11.2017 - 18.03.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
06.03.2018 - 20.04.2018
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Biomedical Laboratory Science
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
Teachers
Eeva Liikanen
Person in charge
Kirsi Mansikkamäki
Small groups
I (Size: 13 . Open UAS : 0.)
II (Size: 13 . Open UAS : 0.)
III (Size: 13 . Open UAS : 0.)
Small groups
I
II
III
Course
7K00CT60

Objectives (course unit)

The student
- knows how to define an inquiry and perform a structured data search;
- knows how to describe the process of a data search;
- understands the meaning of evidence based practice;
- knows how to search the clinical practice guidelines, based on health care
- identifies scientific/professional information sources in his/her field and can search for information systematically
- is able to evaluate and use information sources

Content (course unit)

- most essential national and international databases and guidelines;
- structured data search (e.g., PICO);
- evidence based practice;
- level of evidence;
- research critique

Prerequisites (course unit)

none

Location and time

6.3 - 19.4.2018

Exam schedules

Tehtävän palautus ma 30.4.18 klo 9
Vertaisarvioinnin palautetaan Tabulaan viimeistään ma 14.5.18

Evaluation methods and criteria

Osa 1. Osallistuminen opetukseen ja ryhmätyöskentelyyn. Tehtävien teko. Kirjallinen työ, numeraalinen arviointi. Vertaisarviointi.
Osa 2. Informaatikon tunnit (hyv/hyl)

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luento-opetus, itsenäinen työskentely, ryhmätyöt, seminaarityöskentely, vertaisarviointi,informaatikon tunnit 4h, läsnäolovelvollisuus.

Learning materials

Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön hoitotyössä. Fioca Oy, Helsinki.
Kangasniemi, Utriainen, Ahonen, Pietilä, Jääskeläinen & Liikanen. 2013. Kuvaileva kirjallisuuskatsaus: eteneminen tutkimuskysymyksestä jäsennettyyn tietoon. Hoitotiede 25(4), 291-301.
Stolt, M; Axelin, A; Suhonen, R. 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. Turun yliopisto 2. korjattu painos.
Johansson, Axelin, Stolt & Ääri (toim.) 2007. Systemaattinen kirjallisuuskatsaus ja sen tekeminen. Turun yliopisto. Tutkimuksia ja raportteja A:51/2007.
Hirsjärvi, Remes & Sajavaara. 2013. Tutki ja kirjoita. Kustannusosakeyhtiö Tammi, Helsinki
Täydentyy opetuksen alkaessa.

Student workload

3op = 81h
Kontaktitunteja 14 h. Informaatikon tunnit 4 h. Itsenäinen työskentely 63 h.

Content scheduling

Tabulassa

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Further information

Läsnäolovelvollisuus kaikilla kontaktitunneilla

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija ei tunne tiedonhaun vaiheita
- opiskelijan tietämys tiedonhausta ja näyttöön perustuvasta toiminnasta on hajanaista
- opiskelijan tiedot terveysalan suosituksista ovat puutteelliset
- opiskelija ei ole palaututanut sovittuja tehtäviä
- lähteet eivät ole tieteellisiä
- kansainvälisiä lähteitä ei ole käytetty

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- opiskelija on kuvannut käyttämiään hakutermejä ja hakuprosessia pintapuolisesti
- lähdeluetteloa on laadittu mutta se ei perustu annettuihin ohjeisiin
- opiskelijan tiedot tiedonhausta ja näyttöön perustuvasta toiminnasta on irrallista ja toteavalla tasolla
- käytetyt lähteet hajanaisia, eivät vastaa tutkimuskysymykseen
- käytetty vain yhtä kansainvälistä tutkimusartikkelia

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- aihe on selkeästi rajattu, mutta se vaatii vielä tarkennusta
- hakustrategia ja -polku on kuvattu, mutta haun toistaminen ei annetuilla tiedoilla ole mahdollista
- hakuprosessia on kuvattu pääosin selkeästi
- lähdeluettelo on laadittu mutta se ei täysin perustu annettuihin ohjeisiin
- käytetyt lähteet sisältävät useita aiheeseen soveltuvia kansainvälisiä julkaisuja

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

- aihe on tarkoituksenmukaisesti rajattu
- hakustrategia on kuvattu riittävän tarkasti
- hakupolku on kuvattu johdonmukaisesti ja asiaankuuluvasti
- hakuprosessi on kuvattu selkeänä kuviona
- lähdeluettelo on laadittu ohjeiden mukaan
- käytetyt lähteet ovat aiheeseen soveltuvia pääosin kansainvälisiä julkaisuja

Go back to top of page