Introduction to research (3 cr)
Code: 7B00CV06-3001
General information
- Enrolment period
- 27.11.2017 - 16.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2018 - 16.02.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Biomedical Laboratory Science
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Biomedical Laboratory Science
- Teachers
- Eeva Liikanen
- Person in charge
- Kirsi Mansikkamäki
- Small groups
- Pienryhmä 1 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 2 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Pienryhmä 3 (Size: 13 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Course
- 7B00CV06
Objectives (course unit)
Students
- know research classification, phases of research process, and analysis methods in outline
- can assess ethics and reliability of research in all phases
- know issues related to research plan contents
Content (course unit)
Research classification and types
Phases in research process: reading about the topic, planning, selection of method, collection of data, analysis, presentation of results, and discussion
Thesis plan / research plan
Assessment of reliability of information and its ethical use
Location and time
8.1 - 14.2.2018
Exam schedules
Tentti 14.2.2018
Uusintentit Examissa. Ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.
Evaluation methods and criteria
Tentti
Aktiivinen osallistuminen keskusteluihin.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Luennot, keskustelut ja työskentely pienryhmissä opettajan johdolla, itsenäinen opiskelu (Tabulassa mainitun kirjallisuuden ja muun materiaalin lukeminen sekä perehtyminen opinnäytetöihin). Tarkempi jaksotus on esitetty Tabulassa.
Learning materials
Hirsjärvi Sirkka, Remes Pirkko & Sajavara Paula: Tutki ja kirjoita. 2009 tai uudempi painos. Tammi.
(Vilkka Hanna: Tutki ja kehitä. 2015. PS-kustannus.)
LISÄMATERIAALIA
Heikkilä T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Edita.
Kananen J. 2011. Kvantti: kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Kananen J. 2014. Laadullinen tutkimus opinnäytetyönä: miten kirjoitan kvalitatiivisen opinnäytetyön vaihe vaiheelta. Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Liikanen E. 2009. Kliininen laboratoriotiede. Gaudeamus. Palmenia-sarja.
Vilkka H & Airaksinen T. 2003. Toiminnallinen opinnäytetyö. Tammi.
Internet-materiaali
Menetelmäopetuksen tietovaranto
Tabulassa oleva materiaali.
http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/
Metodix
https://metodix.wordpress.com/
Student workload
Koko ryhmän yhteiset: 8 t (sis. tentin)
Pienryhmätunnit: 8 t/ryhmä
Itsenäinen työskentely: 65 t
Content scheduling
Tabulassa
Completion alternatives
-
Practical training and working life cooperation
-
International connections
-
Further information
Läsnäolo pakollinen kaikilla kontaktitunneilla.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei osaa kuvata tutkimusprosessin vaiheita.
Opiskelija ei osaa tarkastella määrällistä eikä laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kuvata pinnallisesti tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija osaa tarkastella rajoittuneesti määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelijan tiedot tieteellisen tiedon perusteista ovat irrallisia, toteavalla tasolla.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa kuvata hyvin tutkimusprosessin vaiheet.
Opiskelija tuntee määrällisen ja laadullisen tutkimusotteen periaatteet.
Opiskelijan tieteellisen tiedon perusteista ovat jäsentymättömiä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa soveltaa tutkimusprosessia bioanalytiikan tutkimukseen.
Opiskelija osaa soveltaa määrällistä ja laadullista tutkimusotetta.
Opiskelija osaa arvioida terveystieteellistä ja bioanalytiikan tutkimusta.