Chemical Unit Operations (4 cr)
Code: 5P00BJ25-3003
General information
- Enrolment period
- 27.11.2017 - 07.01.2018
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2018 - 27.04.2018
- Implementation has ended.
- Credits
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bioproduct Engineering
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Bioproduct and Process Engineering, students who began in 2014-2018
- Teachers
- Anne Ojala
- Course
- 5P00BJ25
Objectives (course unit)
The student knows
- the basic concepts and process modeling of chemical processes
- typical equipment and how to carry out processes with reactions
- solve design and balance calculations concerning reactions
Content (course unit)
- material balance of irreversible chemical process
- equilibrium of chemical reaction, heat balance and kinetics
- mathematical models of chemical reactors
- heterogeneous catalytic reaction
- mass transfer of chemical reactions
- electrochemical processes
Exam schedules
- viikko 17 / 2018
- uusinta- /korotustentit yleisinä tenttipäivinä:
1. uusinta- ja korotustenti: 24.5.2018
2. uusintatentti:
Assessment methods and criteria
- koemenestys
- läsnäolo lähitunneilla
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- lähiopetus
- harjoitukset
- tentti
Learning materials
- luentomoniste ja muu materiaali Tabulassa
Student workload
- lähiopetus + tehtävät ja koe 42 h
- itsenäinen työskentely 42 h
Content scheduling
- Kemiallinen reaktio; teknisen laadun, saannon ja konversion huomioiminen
- Kemiallisen reaktion tasapaino; tasapainovakio
- Kemiallisten reaktioiden kinetiikkaa; reaktionopeus, reaktion kertaluku
- Reaktiolaitteet ja niiden mitoitus
Completion alternatives
- sovittava opettajan kanssa
Further information
yhteydenpito sähköpostilla ja/tai Tabula-alustalla
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija osaa opintojaksoon sisältyvät perusasiat ja osaa ratkaista yksinkertaisia, opintojaksolla käsiteltyihin tehtäviin verrattavissa olevia tehtäviä
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelija osaa laajempia opintojakson kokonaisuuksia ja suoriutuu perustehtäviä vaativammista laskutehtävistä
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Edellisen lisäksi opiskelija omaa opintojaksosta kokonaisvaltaisen käsityksen ja osaa ratkaista haastavia, soveltavia tehtäviä.