Skip to main content

Research Prosess and Research Methods (5 cr)

Code: 7Z00CW34-3003

General information


Enrolment period
02.07.2018 - 30.10.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2018 - 05.12.2018
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
Ulla-Maija Koivula
Liisa Laine
Marja-Liisa Timperi
Merja Sinkkonen
Course
7Z00CW34

Objectives (course unit)

Student
- masters the most important methods for research and is able to critically evaluate them
- is able to use the research methods in the thesis and apply them in the development of work communities

Content (course unit)

Research process
Qualitative research
Quantitative research
Action Research
Research ethics
Validity and reliability of the study

Location and time

6.9.2018 12.30-15.30 Aloitus ja menetelmäopetuksen kytkentä opinnäytetyöprosessiin (Uma)
7.9. 8.30 - 11.30 Tutkimusasetelma ja etiikka (MS)
14.9. 8.30 - 15.30 Opparimarkkinat (eri luokkatilat H0:ssa, perustutkinto-opiskelijoiden kanssa)ja tietokantahakujen opetus (kirjasto, iltapäivä)
11.10 12.30 - 15.30 Laadullinen tutkimusote ja aineiston analyysimahdollisuudet (Uma)
8.11 8.30 -11.30 Määrällinen tutkimusote (Liisa Laine)
12.30 - 15.30 Toimintatutkimuksellinen tutkimusote (Uma)
9.11 8.30 - 11.30 Määrällinen tutkimusote (jatkuu) Liisa Laine
Yksilötentti Tabulassa tutkimusmenetelmien kertausta varten, tehtävä viimeistään 15.11. Sisältää sovellustehtävän.

Exam schedules

Tentin voi uusia kaksi kertaa.

Evaluation methods and criteria

Tentti arvioidaan asteikolla 1-5

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Lectures, literature and exam.

Learning materials

Tutkimusmenetelmäkirjallisuutta Tabulassa koostettuna.

Student workload

Lähiopetusta 28 h
Itsenäistä opiskelua kirjallisuuden ja verkkomateriaalin avulla 103 h
Tentti 4 h

Go back to top of page